Jak vytvořit a prodávat svůj první infoprodukt za 30 dnů #1.3 ☆Premium

Třetí týden: Nasyp obsah a zhotov eBook

Pokud jste v prvním a druhém týdnu udělali dobrou vlastní viki, tak teď už budete mít jen jeden problém: co do svého eBooku nedávat, aby nebyl moc obsáhlý 😀

Nepotřebujete 300 stran, toho se dnešní generace asi i lekne.

Optimální je mít kolem 120 stran textu i s grafikou.

Vzdušného textu!

Vzdušný text znamená v jednom odstavci max 4 řádky textu, tedy asi 3 věty. Nikdy ne více.

Na obrazovce se dlouhé texty špatně čtou a proto, pokud budete psát ve velkých blocích, čtenáři budou mít potíže a budou znechuceni. Můžete psát jakkoli dobře ale za velké bloky vám strhnou body a nedostanete dobré recenze.

EXKLUZIVNÍ OBSAH OnlineStart Klubu
JEN PRO ČLENY. STAŇTE SE I VY NAŠÍM ČLENEM.
JEDNOZNAČNĚ SE TO VYPLATÍ.

Už jste členem? Pokud ano, zde se můžete přihlásit.
Ještě členem nejste? Zde si můžete přečíst, co je zahrnuto v předplatném, jaké výhody získáte, proč to stojí za to a proč byste neměli tuto příležitost vynechat.

Tento box schovává 6988 znaků křišťálových znalostí.

Nebojte se citovat. Přesněji: vždy napište, odkud máte ten který „diamant“. Není hanba citovat odborníka a rozvinout jeho myšlenku. Hanba je vědomě krást – tedy neuvádět zdroj.

Příklad: tento postup jsem poprvé viděl u XY na stránce www.xy.com/neco. Zasáhlo mě to jako blesk. Taková geniální myšlenka, takový super postup! Začal jsem ho používat a bum, návštěvnost se zvýšila o 100%. Musel jsem ho trochu upravit na česko/slovenské poměry a teď vám ukážu…

Co z toho vyplývá: váš mentor úspěšně používá tuto techniku ​​řekněme v anglicky mluvící zemi ale mentalita středoevropana je jiná.

A VY jste ten odborník, který právě tuto vylepšenou metodu přináší svému publiku.

Takto se sbírají body…

V tomto okamžiku není nutné hledět na grafickou úpravu.

Vkládáte texty z různých zdrojů a tedy budou mít určitě rozličný font i velikost, případně budou mít různé části zvýrazněné nebo šikmé. To vůbec nevadí.

Grafickou úpravou se budeme zabývat následující týden.

Jediné, na co bych rád upozornil, je zapisování nápadů na obrázky k textu mezi dvě mřížky.

# Sem přijde obrázek … #

Tuto poznámku lze na konci úprav smazat, protože najdete vhodnější obrázek, nebo možná zjistíte, že pokud byste si při tvorbě textu tuto poznámku nevložili, tak by tam nakonec ani ten obrázek nebyl. 😀

Co by ve vašem eBooku nemělo chybět:

Poděkování čtenářům, že věnují vašemu eBooku svůj vzácný čas
Představení autora + foto
Disclaimer – vzdání se odpovědnosti za neúspěch čtenáře
Obsah s uvedením číslování stránek
Volitelné – návod, jak ebook používat
V patičce autor, odkaz na vaše stránky a sociální média

Má to hlavu a patu? – je to srozumitelné?

Celý text musí dávat odpověď na nejdůležitější otázku čtenáře, které mu neustále krouží v mysli:

Jak vyřešit můj problém…

Jak cílová skupina vidí svůj problém? Jak zní ten vnitřní monolog o vlastních touhách a cílech?

Jaká slova používají?

Musíte se soustředit právě na tyto otázky a pokud je dokážete zodpovědět, máte vyhráno.

Pokud píšete o vlastní zálibě, koníčku, tak s tím nebudete mít žádný problém.

Jednoduše pište, jako byste si povídali s nejlepším přítelem, jehož toto téma výsostně zajímá.

Nepotřebujete používat žádné cizokrajné výrazy jen proto, abyste vypadaly jako sečtělý vysokoškolský profesor.

Text protkaný cizími slovy, kterým nikdo nerozumí, se velmi rychle omrzí a už nikdo váš další eBook nekoupí.

Pokud je již nutné použít cizí výraz, dejte k němu hvězdičku a na spodek stránky vložte překlad / význam.

Proto píšete tento eBook, protože jste o x let, x znalostí před vaším čtenářům. To, co vy pokládáte po letech za samozřejmé, to může být pro čtenáře úplná novinka.

Nebojte se prozradit svá tajemství.

Asi jste již poslouchali nějaké webináře nebo dokonce byli na celodenním semináři, který byl neskutečně zajímavý, ze kterého jste si udělali 20 i víc stran poznámek.

Nestíhali jste psát a kreslit a když webinář skončil, tak jste byli namotivovaní ihned něco změnit ve svém podnikání.

Byli jste nažhavený následovat přednášejícího, který tak živě popisoval své podnikatelské začátky, problémy, které ho potkaly a řešení …

Počkat, počkat jaká řešení …

Listujete ve svých poznámkách, vidíte krásné příběhy, úsměvné příběhy, hrůzostrašné příběhy, motivační příběhy ale postupy a řešení nikde.

Řečník byl výborný motivátor ale nedal vám postup, jak vyřešit váš problém.

Z tohoto se poučte.

Váš čtenář čeká řešení svého problému. Proto si kupuje váš eBook. Chce vyřešit svůj problém.

Nemá problém přečíst si příběh o tom, jak jste se vy dostali do podobného problému.
Nemá problém přečíst si, jak hnusně jste se cítili, když jste nedokázali problém vyřešit.
Nemá problém přečíst si váš životní příběh.

Ale …

Chce řešení. Postup JAK!

Jak může on / ona stejným způsobem vybřednout z toho marasmu, do kterého se dostal …

Jak může dosáhnout svého cíle …

Jak může splnit svůj sen …

A to je váš úkol: dát mu co nejjednodušší postup krok za krokem.

Návod, který může následovat a dosáhnout úspěchu.

Jestliže toto dokážete – sláva vás nemine 😀

Všichni jsme vyrůstali na pohádkách – příbězích.

Každý příběh má svého hrdinu – hlavní postavu. Hlavní postava má určitý problém, tento problém se snaží vyřešit a nakonec najde správný postup a uspěje.

Toto je vždy úspěšný postup! A je jedno, jestli píšete historický román nebo návod jak vyrobit skříňku na chodbu.

Ani eBook s návodem, jak vyrobit skříňku, nemusí být jen suchopárným vyjmenováním potřebných nástrojů a materiálu.

Vždy a všude se dají popsat emoce, dá se vložit humor a popsat chybné kroky.

Největší chyba je, pokud se postavíte do pozice: „Pan Dokonalý“ – vše se mu podaří na první pokus a nikdy se nepustí nesprávnou cestou. Toto vám nikdo neuvěří a pokud i ano, nikdy vás nebudou následovat.

A proto, pokud je to jen možné, rozdělte svůj eBook na jednotlivé kapitoly, které řeší jednotlivé problémy a každá kapitola by měla obsahovat staletími ověřený postup: hrdina, problém, hledání řešení, problém vyřešen.

Čtenáři chtějí vidět krev, pot, slzy a šťastný konec.

Dejte jim to a budou chtít více.

Méně je více

Kolik stran by měl mít správný eBook?

Hrubý, nezpracovaný materiál, tak 30, max 40 stran A4.

Po textové a grafické úpravě z toho vznikne eBook o 100 až 120-ti stranách.

Nesnažte se v jednom ebook vyřešit VŠECHNY problémy cílové skupiny.

Hlavní téma a několik problémů + řešení.

To několik znamená max 10, protože to dá 10 x 10 = 100 stran.

Důležité je si uvědomit, že na které příčce prodejního procesu se eBook nachází a tudíž jaká může být jeho cena.

Konkrétně o cenotvorbě se můžete dočíst … Jak stanovit cenu aby jste zbohatli

Jak už možná víte, prodejní proces, jinak nazývaný – prodejní trychtýř – funnel se v základě skládá ze čtyř částí.
Magnet zdarma
Vstupní produkt
Hlavní produkt

ProfitMax produkt

Vstupní produkt je většinou eBook s cenou tak od 4 do 10 € cca 100 – 250 Kč

Jestliže má takovou prodejní cenu, můžete při jeho přípravě strávit rok?

Optimální jsou tak 4 týdny až max 3 měsíce a to je skutečně ten zdravě vynaložený čas.

A nebojte se, veškerý nashromážděný a nepoužitý materiál najde své uplatnění v Hlavním produktu, kde to pak můžete pořádně rozbalit. Vyšší cena a vyšší očekávání zákazníků to umožní.

Shrnutí 3 týdne:
# 1: Vytvoříme hrubý materiál
# 2: Co by nemělo chybět
# 3: Ukazujeme řešení problémů

The following two tabs change content below.

Štefan Garbár

Ahoj, ja som Štefan Garbár, spoluzakladateľ OnlineStart. Ďakujem za to, že ste tu a venujete svoj drahocenný čas čítaniu môjho článku. Budem veľmi rád, ak nám napíšete akékoľvek pripomienky alebo spätnú väzbu k tomuto článku do komentárov. Na každý komentár rád odpoviem 😀

Napsat komentář