Proč dělat „Test otevřené peněženky“ ☆


Co je to vlastně ten test otevřené peněženky a jak ho udělat?

Je možné otestovat ochotu zákazníků platit za produkt, který je teprve ve fázi přípravy?

Je možné prodat produkt, který je teprve na papíře nebo na pevném disku programátora?

Jak nastavit svou Tiskárna Na Peníze, aby zcela legálním způsobem požádala návštěvníky stránky o platbu za nedokončený produkt?

Je to hromada těžkých otázek, ale existují na ně odpovědi.

Ukážeme si, jak vytvořit Minimální Životaschopný Produkt a pomocí jednoduchého ale vysoce účinného způsobu otevřeme peněženky potencionálních zákazníků.

Vytvořte minimální životaschopný produkt.

Minimální životaschopný produkt nebo MŽP je „nejjednodušší forma vaší myšlenky, kterou můžete skutečně prodávat jako výrobek,“ řekl Eric Ries, podnikatel se sídlem v Silicon Valley a autor „The Lean Startup“ (Crown Business, 2011).

S využitím principů z knihy Eric doporučuje mít verzi produktu pro testování a uvést ho na trh v rané fázi vývojového procesu tak, aby jakékoli vylepšení nebo změny reagovaly na skutečnou zpětnou vazbu od cílového publika.

Co můze být MŽP?

EXKLUZIVNÍ OBSAH OnlineStart Klubu
JEN PRO ČLENY. STAŇTE SE I VY NAŠÍM ČLENEM.
JEDNOZNAČNĚ SE TO VYPLATÍ.

Už jste členem? Pokud ano, zde se můžete přihlásit.
Ještě členem nejste? Zde si můžete přečíst, co je zahrnuto v předplatném, jaké výhody získáte, proč to stojí za to a proč byste neměli tuto příležitost vynechat.

Tento box schovává 8407 znaků křišťálových znalostí.

První kapitoly vašeho eBooku, prvních pár videí z vašeho videokurzu, případně prvních pár článků ve vaší členské sekci.

Nikdy nevěřte zájmu o produkt při nabídce zdarma

Tisíce stažení první kapitoly, kterou jste nabídli zdarma neříkají nic o tom, kolik lidí si nakonec váš eBook koupí.

Rovněž ani stovky zájemců o vaši členskou sekci na první týden nebo měsíc zdarma nemluví o tom, že o tento produkt je velký zájem.

Vždy je to jen o zvědavosti.

A proto nenabízejte produkt zdarma, když ho můžete zpoplatnit!

Pokud dáte první tři kapitoly nebo první tři videa z kurzu zdarma jako Magnet – to je v pořádku.

Další kapitoly nebo videa již však musí být za nějakou, i když minimální částku.

Proč?

Minimální cena odradí „darmožráče“ a ukáže na skutečné zájemce o produkt.

Současně i když minimální částkou podporují vaše podnikání v počátečních fázích.

Jak udělat Test otevřené peněženky?

  1. Zhotovte infografiku nebo Magnet zdarma z obsahu svého připravovaného eBooku
  2. Začněte budovat email databázi za stažení Magnetu
  3. Nebojte se dělat chyby – vypusťte nedokonalý produkt
  4. Prodávejte první tři kapitoly za 3 € + zbytek zdarma – to je váš MŽP
  5. Prodávejte prvních 6 kapitol za 5 € + zbytek zdarma
  6. Prodávejte prvních 10 kapitol za 7 € + zbytek zdarma
  7. Prodávejte eBook za 20 €

Totéž můžete udělat pro video minikurz, jen si vyměňte kapitoly z knihy za jednotlivé videolekce.

1. Zhotovte infografiku nebo Magnet zdarma z obsahu svého připravovaného eBooku.

Ihned od začátku začněte přemýšlet o svém projektu jako o jedné části velké tiskárny na peníze, kterou časem ve svém podnikání vybudujete.

Obšírněji o tom, jak vytvořit tiskárnu na peníze, si můžete přečíst v článku Nejlepší Způsob prodeje na internetu je FUNNEL

Nevadí, že dnes jste ještě jen někde v předpřípravný fázi, rozuměj ještě ani pořádně nevíte, jak bude váš produkt vypadat …

Pokud již máte obsah, vyjměte 10 nejdůležitějších bodů a zhotovte z nich jednoduchou infografiku.

A hned máte Magnet zdarma, jako např:

10 věcí, které si určitě musíte přibalit na cestu kolem světa na kole …

10 věcí, které nesmí chybět v dětském kočárku …

10 věcí, které musíte přestat dělat, pokud chcete skutečně zhubnout …

Dnešní svět je rychlý a proto ani vaši potenciální zákazníci nepotřebují na začátek 120 stránkový eBook nebo 20 minutové video.

Nyní ještě s největší pravděpodobností nejsou připraveni investovat tolik času do pro ně zcela neznámého autora.

Infografiku proletí za pár sekund a někde vzadu, ano víte tam, na tom místě, kde vznikají ty neodbytné otázky, tak tam, Noo přesně tam, v nich vylíhne zájem o další info od vás.

„Zajímavý eBook, zajímavé video, právě řeší můj problém a cože, dnes ho mohu získat v předprodeji za 3 € nebo jen za 77 Kč?“

A máte prvního platícího zákazníka, od kterého můžete získat zpětnou vazbu na svůj produkt.

2. Začněte budovat email databázi za stažení

Ale co mám dělat, pokud ještě nejsem tak daleko s tvorbou produktu, abych mohl začít prodávat, tedy ještě nemám Minimální Životaschopný Produkt, nebo ještě nemám zkompletované platební stránky?

Nic se neděje …

Začněte budovat email databázi a později emailem nabídnete zájemcům nákup MŽP.

Mezitím je pozvete do vaší tajné uzavřené FB skupiny, kde je zasvětíte do zákulisí tvorby produktu.

Budujete a vzděláváte svou vlastní skupinu věrných fanoušků a připravujete je na velký den D, kdy budou mít možnost objednat si dlouho očekávaný produkt za fantastickou vstupní cenu.

3. Nebojte se dělat chyby

Tisíce nedokončených eBooků se krčí někde v koutě pevných disků jen proto, že i když autor měl fantastický nápad, nikdy neměl odvahu začít prodávat.

Jeho eBook nebyl nikdy dokonalý …

Chcete slyšet špatnou zprávu?

Váš výtvor nikdy nebude dokonalý … ve vašich očích!

A právě proto ho hoďte na trh!

Zákazníci vám řeknou, nakolik je nedokonalý.

Někteří vás rozcupují svou kritikou, někteří pochválí.

Pochvalu odložte do tajné zásuvky svého srdíčka, ať vás tam pěkně hřeje během zimních večerů a z kritiky se poučte.

Z konstruktivní a dobře myšlené kritiky. Trolů si nevšímejte, nejlépe uděláte, pokud je vymažete ze skupiny.

Je super, když vám někdo napíše, že písmo eBooku je malé nebo ta růžová, kterou tak milujete, dokáže 50% čtenářů (mužů :-D) přivést do nepříčetného stavu, protože na základě těchto informací můžete udělat bleskovou nápravu.

Stačí upravit první tři kapitoly nebo první videa a nejhorší chyby jsou pryč.

Jakmile máte hotové první tři kapitoly nebo první videa, vytvořte předprodejní stránku, ukažte jak bude vypadat celý produkt, kolik bude stát až bude hotový a nabídněte možnost získat ho dnes za super cenu.

Co nejhorší se může stát?

A: Nikdo si ho nekoupí

Nezoufejte! Je zcela možné, že jste se netrefili do cílové skupiny, zvolili nesprávný nadpis nebo obal, případně načasování.

Nebo, což je dobrá zpráva pro vás: Váš výtvor neřeší problém cílové skupiny a proto ho na čas/na furt – uložte do spodní zásuvky vašeho psacího stolu nebo disku a hledejte lepší téma.

Představte si ten průšvih, když několik měsíců tvoříte produkt, který nikdo nepotřebuje. Takto jste se to dozvěděli včas a můžete se věnovat tvorbě profitabilního produktu.

B: Kupující vám ho vrátí s odůvodněním, proč ho nechtějí

SUPER, SUPER a ještě jednou SUPER! Co jste se dozvěděli?

Cílová skupina je správná, zákazníci jsou ochotni platit za produkt a teď už přesně víte, co očekávají a co musíte na svém produktu napravit.

Tak to rychle napravte a pošlete ho těmto zákazníkům ZDARMA na zhlédnutí.

S některými si možná vytvoříte upřímný přátelský vztah a stanou se „korektory“ vašeho díla a pomohou vytvořit produkt na míru cílové skupině.

C: Pár lidí vám napíše konstruktivní kritiku, proč jste neúspěšní v prodeji nebo proč si od vás váš produkt oni nekoupí.

Poděkujte a začněte pátrat, kdo že to za touto kritikou stojí.

Možná najdete nějakou prodejní stránku, kde se něco prodává a tak zjistíte, že autor ví o čem mluví a tak můžete ihned jeho rady uskutečnit.

D: Pár blbců, kteří v životě nic neprodali, se vám vysměje

Svět je plný takových blbců …

Parrettův zákon říká, že až 80% 😀 lidí spadá do této kategorie.

Dobrá rada: Nikdy se s nimi nehádejte a nejlépe bude, když je vyhodíte ze skupiny.

Ať si jdou trolovat jinam.

4. Prodávejte prvních 6 kapitol za 5 € + zbytek zdarma

Jakmile dokončíte další tři kapitoly eBooku nebo další videa z videokurzu, nabídněte více informací za vyšší cenu.

Nezapomeňte tato rozšíření zprostředkovat svým zákazníkům a s náležitým humbukem o tom informovat všechny na své email databázi a na sociálních médiích.

Tento krok můžete zopakovat několikrát podle toho, jak velký rozsah má váš produkt.

Vaši současní zákazníci se budou těšit z toho, za jakou dobrou cenu nakoupili a trochu škodolibě se posmívat novým zákazníkům, kteří dnes nakupují dráž, nebo dokonce za plnou cenu.

Jakmile máte svůj produkt hotový a nabízíte ho v plné ceně, nezapomeňte začít ladit svůj Automat Na Peníze 😀

Předpokládám, že znáte svoje čísla, takže víte, kolik návštěvníků vám přináší reklama, kolik si stáhne Magnet zdarma a kolik si koupí produkt.

Chcete zvýšit tato čísla a tím pádem i zisk? Přečtěte si návod: Jak vydělávat víc pomocí A/B testování

The following two tabs change content below.

Štefan Garbár

Ahoj, ja som Štefan Garbár, spoluzakladateľ OnlineStart. Ďakujem za to, že ste tu a venujete svoj drahocenný čas čítaniu môjho článku. Budem veľmi rád, ak nám napíšete akékoľvek pripomienky alebo spätnú väzbu k tomuto článku do komentárov. Na každý komentár rád odpoviem 😀

Napsat komentář