Druhý týden: Napiš osnovu – seřaď Post-It lístky
Co dělat jako první? Napsat osnovu a podle toho seřadit lístky s diamanty nebo naopak?
Těžko říct … Někomu vyhovuje to, druhému ono. Mně například vyhovuje smíšená metoda.
Nejprve seřadím lístky, napíšu osnovu, doplním osnovu a následně dohledám diamanty na netu nebo v knihách.
Osobně v tomto okamžiku již celý proces přenáším do Trella, protože nemám tak velkou nástěnku. 😀
Samozřejmě vám nic nebrání v tom, abyste si polepili celou skříň Pos-It lístky a výstřižky. (Kromě manželky :-D)
A proto se pojďme se podívat na postup pomocí Trella.
Trello je vlastně taková nástěnka s Pos-It lístky, kde však na rozdíl od fyzické nástěnky můžete velmi rychle lístky přesouvat, mazat, přiřadit termíny, přidat štítky a v případě týmové spolupráce i členy, který se na dané úloze podílejí.
Do karty je možné vložit popis, komentář, odkaz, obrázek, seznam a soubor jako přílohu.
Hlavní výhoda: základní verze zdarma je tak obsáhlá, že s největší pravděpodobností na všechny tyto úkoly postačuje a kdyby jste potřebovali placenou, tak i ta je prakticky za babku.
Já používám verzi zdarma, protože na mou práci je dostatečná až-až. (Krátky návod zde)
Trello
1 krok: Vytvoříme Nástěnku – Infoprodukt: Jak vycvičit zlatého retrívra
2 krok: Vytvoříme sloupce podle osnovy
3 krok: Vytvoříme karty
4 krok: Do každé karty vložíme poznámky, výstřižky, odkazy, seznamy
5 krok: Zrušíme duplicity, případně sjednotíme do jedné karty
A teď nás čeká zodpovědět si jednu závažnou otázku:
Jaký formát infoproduktu je pro vás nejlepší?
Vybrat si můžete: PDF-eBook, podcast, video, kurz, členská sekce
eBook – nejjednodušší a nejlevnější a je to základ pro všechny ostatní formáty
Co potřebujete: textový editor – WORD (Microsoft Office), Writer (LibreOffice) nebo Pages (Apple).
Podcast – nahrávka z eBooku
Co potřebujete: kvalitní mikrofon (i když já jsem své první v té době ještě CD nahrával na mikrofon za 4 € :-D), zdarma programy Virtual AUX IO Control Panel, Voicemeter Banana a Audacity.
Video – natočíme podle eBooku
Co potřebujete: Dobrý smartphone s kvalitní kamerou nebo samostatnou kameru, někdy stačí i kamera na notebooku, dobré světla, program na střih videa (doporučuji Camtasia, je placená, ale je super) a odvahu postavit se před kameru. Tomu se dá vyhnout, pokud postavíte kurz na snímání obrazovky.
Online kurz – zhotovíme podle eBooku
Co potřebujete: vše výše uvedené.
Dnešní zákazník je zhýčkaný a nekoupí jen tak cokoli. Proto doporučuji kombinovat nebo zhotovit vysloveně videokurz.
Členská sekce – jako Upsel
Co potřebujete: vše výše uvedené
a kromě toho i kvalitní program na správu členské sekce (MemberMouse)
Ebook – nejjednodušší a nejlevnější řešení na začátek
Jak jste viděli, všechny formáty infoproduktu mají základ v eBooku.
Vytvořit eBook je dnes asi nejjednodušší a proto ho vřele doporučuji každému začátečníkovi v infopodnikaní.
Dříve však, než začnete psát, je třeba udělat ještě jeden velmi důležitý krok.
Guerilla marketing
Je na čase zjistit, zda bude o váš produkt zájem.
Je třeba vzít rozum do hrsti a zjistit skutečný zájem a ochotu zaplatit za produkt.
Není nic lepšího a relevantnější, než Test otevřené peněženky.
Jak ho udělat?
Vytvoříme jednoduchý obal našeho produktu pomocí Canvy nebo Inkscape
Stanovíme cenu
Stanovíme termín zveřejnění
Vytvoříme jednoduchou Landing Page spojenou s platební bránou a položíme otázku ve FB skupinách.
„Ahoj pejskaři. Vidím, že tu všichni bojujeme s výcvikem a proto dovolte, abych se podělil se svými úspěšnými výcvikovými metodami. Připravuji eBook: Jak naučit štěně poslušnosti v 6 krocích … a dávám možnost objednat v předprodeji s 50% slevou. Více se dozvíte na www.vycvikpejsku.com/ebook“
A přiložíme obrázek eBooku.
Samozřejmě jen v těch skupinách, kde to skupinové předpisy nezakazují. 😀
Malý placený průzkum můžete také udělat pomocí reklamy na Facebooku. Investujete 100 – 200 Kč, co je cca 4 – 8 € a při správném cílení máte ihned relevantní odpověď.
Pokud získáte v předprodeji dvojnásobek vložené reklamy, můžete pokračovat v tvorbě produktu a s velkou pravděpodobností tvoříte úspěšný produkt.
Pokud se vám jen vrátí náklady, potřebujete testovat.
Testovat Název ebook, foto a případně cílení.
Jak na A/B testování, podívejte se na lekci v klubové části.