Jak vytvořit a prodávat svůj první infoprodukt za 30 dnů #1.2 ☆

Druhý týden: Napiš osnovu – seřaď Post-It lístky

Co dělat jako první? Napsat osnovu a podle toho seřadit lístky s diamanty nebo naopak?

Těžko říct … Někomu vyhovuje to, druhému ono. Mně například vyhovuje smíšená metoda.

Nejprve seřadím lístky, napíšu osnovu, doplním osnovu a následně dohledám diamanty na netu nebo v knihách.

Osobně v tomto okamžiku již celý proces přenáším do Trella, protože nemám tak velkou nástěnku. 😀

Samozřejmě vám nic nebrání v tom, abyste si polepili celou skříň Pos-It lístky a výstřižky. (Kromě manželky :-D)

A proto se pojďme se podívat na postup pomocí Trella.

EXKLUZIVNÍ OBSAH OnlineStart Klubu
JEN PRO ČLENY. STAŇTE SE I VY NAŠÍM ČLENEM.
JEDNOZNAČNĚ SE TO VYPLATÍ.

Už jste členem? Pokud ano, zde se můžete přihlásit.
Ještě členem nejste? Zde si můžete přečíst, co je zahrnuto v předplatném, jaké výhody získáte, proč to stojí za to a proč byste neměli tuto příležitost vynechat.

Tento box schovává 4394 znaků křišťálových znalostí.

Trello je vlastně taková nástěnka s Pos-It lístky, kde však na rozdíl od fyzické nástěnky můžete velmi rychle lístky přesouvat, mazat, přiřadit termíny, přidat štítky a v případě týmové spolupráce i členy, který se na dané úloze podílejí.

Do karty je možné vložit popis, komentář, odkaz, obrázek, seznam a soubor jako přílohu.

Hlavní výhoda: základní verze zdarma je tak obsáhlá, že s největší pravděpodobností na všechny tyto úkoly postačuje a kdyby jste potřebovali placenou, tak i ta je prakticky za babku.

Já používám verzi zdarma, protože na mou práci je dostatečná až-až. (Krátky návod zde)

Trello 

1 krok: Vytvoříme Nástěnku – Infoprodukt: Jak vycvičit zlatého retrívra
2 krok: Vytvoříme sloupce podle osnovy
3 krok: Vytvoříme karty
4 krok: Do každé karty vložíme poznámky, výstřižky, odkazy, seznamy
5 krok: Zrušíme duplicity, případně sjednotíme do jedné karty

A teď nás čeká zodpovědět si jednu závažnou otázku:

Jaký formát infoproduktu je pro vás nejlepší?

Vybrat si můžete: PDF-eBook, podcast, video, kurz, členská sekce

eBook – nejjednodušší a nejlevnější a je to základ pro všechny ostatní formáty
Co potřebujete: textový editor – WORD (Microsoft Office), Writer (LibreOffice) nebo Pages (Apple).

Podcast – nahrávka z eBooku
Co potřebujete: kvalitní mikrofon (i když já jsem své první v té době ještě CD nahrával na mikrofon za 4 € :-D), zdarma programy Virtual AUX IO Control Panel, Voicemeter Banana a Audacity.

Video – natočíme podle eBooku
Co potřebujete: Dobrý smartphone s kvalitní kamerou nebo samostatnou kameru, někdy stačí i kamera na notebooku, dobré světla, program na střih videa (doporučuji Camtasia, je placená, ale je super) a odvahu postavit se před kameru. Tomu se dá vyhnout, pokud postavíte kurz na snímání obrazovky.

Online kurz – zhotovíme podle eBooku
Co potřebujete: vše výše uvedené.

Dnešní zákazník je zhýčkaný a nekoupí jen tak cokoli. Proto doporučuji kombinovat nebo zhotovit vysloveně videokurz.

Členská sekce – jako Upsel
Co potřebujete: vše výše uvedené
a kromě toho i kvalitní program na správu členské sekce (MemberMouse)

Ebook – nejjednodušší a nejlevnější řešení na začátek

Jak jste viděli, všechny formáty infoproduktu mají základ v eBooku.

Vytvořit eBook je dnes asi nejjednodušší a proto ho vřele doporučuji každému začátečníkovi v infopodnikaní.

Dříve však, než začnete psát, je třeba udělat ještě jeden velmi důležitý krok.

Guerilla marketing

Je na čase zjistit, zda bude o váš produkt zájem.

Je třeba vzít rozum do hrsti a zjistit skutečný zájem a ochotu zaplatit za produkt.

Není nic lepšího a relevantnější, než Test otevřené peněženky.

Jak ho udělat?

Vytvoříme jednoduchý obal našeho produktu pomocí Canvy nebo Inkscape
Stanovíme cenu
Stanovíme termín zveřejnění
Vytvoříme jednoduchou Landing Page spojenou s platební bránou a položíme otázku ve FB skupinách.

„Ahoj pejskaři. Vidím, že tu všichni bojujeme s výcvikem a proto dovolte, abych se podělil se svými úspěšnými výcvikovými metodami. Připravuji eBook: Jak naučit štěně poslušnosti v 6 krocích … a dávám možnost objednat v předprodeji s 50% slevou. Více se dozvíte na www.vycvikpejsku.com/ebook“

A přiložíme obrázek eBooku.

Samozřejmě jen v těch skupinách, kde to skupinové předpisy nezakazují. 😀

Malý placený průzkum můžete také udělat pomocí reklamy na Facebooku. Investujete 100 – 200 Kč, co je cca 4 – 8 € a při správném cílení máte ihned relevantní odpověď.

Pokud získáte v předprodeji dvojnásobek vložené reklamy, můžete pokračovat v tvorbě produktu a s velkou pravděpodobností tvoříte úspěšný produkt.

Pokud se vám jen vrátí náklady, potřebujete testovat.

Testovat Název ebook, foto a případně cílení.

Jak na A/B testování, podívejte se na lekci v klubové části.

Napsat komentář