Jak vytvořit a prodávat svůj první infoprodukt za 30 dnů #1.1 ☆

První týden: Sbírej nápady

Jak a čím řeší můj infoprodukt problémy cílové skupiny

Dokuď toto nemáš vyřešené, tak nepokračuj dál!
Mrháš časem a penězi!

Udělej si průzkum.

Dnes už nemusíš průzkum zadávat nějaké renomované agentuře a ani nestojí peníze. Stačí trochu hledat na Facebooku a odpovědi jsou tam krásně připraveny jako na zlatém podnose. Předpokládám, že si přihlášen do x Facebookových skupin, kde se tvá téma přetřásá. Tím x myslím alespoň 10.

Pokud nenajdeš domácí skupiny, přihlas se do zahraničních. Podívej se, kdo je ve tvé témě vyhlášena zahraniční autorita a přihlas se do jeho skupiny.

Úloha dnešního dne: přihlas se na Facebook a začni hledat odpověď na otázku: Jaké 3-5 problémy nejvíce bolí mou cílovou skupinu …

Čti posty, čti komentáře, hledej odpovědi a rob statistiky. Vytvoř si tabulku v Excelu nebo v Calcu a zapisuj, která otázka se kolikrát objevila za poslední 3 měsíce a jaké byly odpovědi.

EXKLUZIVNÍ OBSAH OnlineStart Klubu
JEN PRO ČLENY. STAŇTE SE I VY NAŠÍM ČLENEM.
JEDNOZNAČNĚ SE TO VYPLATÍ.

Už jste členem? Pokud ano, zde se můžete přihlásit.
Ještě členem nejste? Zde si můžete přečíst, co je zahrnuto v předplatném, jaké výhody získáte, proč to stojí za to a proč byste neměli tuto příležitost vynechat.

Tento box schovává 4193 znaků křišťálových znalostí.

Vytvoř si vlastní wikipedii z FB komentářů:

Vyfoť si post a komentáře – v další části ukážeme, jak na to
Vytiskni a nalep na nástěnku
Použij Trello – ukázka, jak používat Trello

Inspirativní otázky, jejichž zodpovězení pomůže naplnit kostru vaší knihy / eBook

Pokud jste si napsali kostru, ale ještě ji nepovažujete za hotovou, tak mám pro vás několik inspirativních otázek.
Vyhraďte si jedno odpoledne a garantuji vám, že ztratíte všechny obavy a zábrany k napsání knihy. 🙂

(Koncept jsem si vypůjčil od Brendona Burcharda, je to skvělý učitel.)

  1. Jaké jsou principy a nápady, které všichni používají a hlásají ve vašem odvětví?
  2. Jaké jsou nejdůležitější zkušenosti, na které vás ve vašem odvětví překvapily?
  3. Na jaké otázky se vás pravidelně ptají vaši zákazníci?
  4. Jaké jsou informace, na které by se měly nejvíce ptát ale se neptají?

Dejte na každou otázku alespoň 10 odpovědí, a pokud dáte více, tak je jen dobře! Garantuji, že pokud uděláte tuto práci důsledně, budete mít neskutečně mnoho nových nápadů.

Vytvořte jasný, transparentní a lineární rámec.

Je to mapa, do které můžete vložit všechny informace své knihy. Cílem je vést čtenáře jasným procesem, aby se dostal z nulového bodu do požadovaného stavu.

Pokud použijete tuto přehlednou strukturu, neskutečně usnadníte čtenářům následovat váš informační tok. Spisovatelé, kteří tuto strukturu nesledují, jsou méně preferování. Mohou mít neskutečně bohaté znalosti, ale nedají si tu námahu srozumitelně je odevzdat.

I vy, pokud někam cestujete, tak sledujete mapu, místo toho, abyste používali nějaké neuspořádané tipy.

Dobré příklady:

Napoleon Hill: Mysli a zbohatni je kniha, která představuje třináct kroků k získání bohatství.
Robert Kiyosaki: Bohatý táta, chudý táta – představuje dva druhy myšlení: jak přemýšlejí chudí a jak bohatí?

Také potřebuješ jasnou strukturu! Je to tak jednoduché: Pojď a začni! 🙂

Příklad: Instruktor výcviku psů

Pokud přijdeš do skupiny, která se točí kolem nového štěkajícího přírůstku do rodiny, o čem se budou bavit?

Řeší základní problém: Jak naučit štěně poslušnosti …

Problém č.1: Jak ho naučit, aby přiběhl na zavolání
Problém č.2: Aby byl v bytě čistotný
Problém č.3: Aby netrhal pantofle
Problém č.4: Aby na procházce nejedl co najde
Problém č.5: Aby se nebil s jinými psy

a ještě možná pár dalších …

Dokážeš podle těchto otázek vytvořit ebook s fotografiemi nebo videokurz?

Výborně!

Tak sbírej dále náměty a příklady odpovědí.

Třiď dle správnosti a ke každé odpovědi napiš svůj názor a řešení.

Co budeš potřebovat: velkou nástěnku nebo jakoukoliv velkou plochu, na kterou budeš moci lepit Post-It lístky nebo piš vše rovnou do Trella.

Trello je virtuální nástěnka, na kterou si můžeš lepit virtuální Post-It lístky. Je super a je zdarma.

Předpokládám, že už jsi někdy viděl film ve kterém detektivové hledají vraha a všechny indicie a důkazy lepí na velké nástěnky.

Nás čeká něco podobného.

V prvním kroku budeme shromažďovat všechno dostupné o naší témě.

Všechno, ale skutečně všechno, to s čím souhlasíme, ale i to, co odporuje všem našim dosavadním zkušenostem.

Začneme si tvořit vlastní wiki:
1. Kde jsem daný článek četl – odkaz / autor
2. Téma článku
3. Diamanty – moudré poznatky

Kraď jako umělec: Mrakodrapí technika

Uč se a přemýšlej, jak by si mohl lépe nebo srozumitelněji napsat právě přečtený článek o své témě. Hledej „diamanty“ – citace, návody ke svému infoproduktu. ( Návod, jak napsat lepší článek – Jak se stát super blogerem )

Všichni velcí malíři nejprve napodobovali nějaký svůj vzor a pak našli vlastní styl. Jejich tvorba procházela různými obdobími. A světe div se, často ranní tvorba má více obdivovatelů a díla jsou více ceněné.

Následovat vzory není ostuda, být něčím žákům je často v očích publika jedno velké plus.

Má to jen jeden háček. Nebo HÁK.

Cesta do pekla a jak se jí vyhnout: Vždy důsledně uváděj zdroj – odkaz, odkud máš tuto konkrétní moudrost nebo návod.

Celý vědecký vývoj stojí na tom, že stavíme na objevech našich předchůdců a vylepšujeme je. Pokud je to normální ve světě vědeckých kapacit, proč by to nemělo být normální v infopodnikaní.

Publikum vždy ocení upřímnost a váží si ji.

Postup, jak citovat, aby to přineslo užitek citovanému a samozřejmě i nám, uvádím ve třetím týdnu.

Zhrnutí 1 týdne:

#1:Jak a čím řeší můj info-produkt problémy cílové skupiny
#2: Sbíráme „diamanty“
#3: Vytváření vlastní wiki

Napsat komentář