Mrakodrapí technika aneb Jak se stát super blogerem

Jak propagovat svůj blog, aby měl velkou návštěvnost?

Můžete napsat jakýkoliv dobrý článek ale pokud o něj nikdo nezakopne, jeho čtenost bude velmi malá. Nikoho nezajímá, že jste napsali nejlepší případovou studii ani to, že jste zhotovili nejvtipnější video o svém produktu.
Pokud ho nešíříte správně, tak nepřinese očekávaně čísla.
V krátkosti: Pokud ho zpropagujete, čtenáři přijdou. Musíte však urovnat cestičku.

A NA TO STAČÍ 3 JEDNODUCHÉ KROKY

Mrakodrapí technika (skyscraper technique) je technika budování zpětných odkazů, založena na vytváření obsahu.

O této technice jsem se dozvěděl před několika týdny. Ihned jsem byl zvědavý, co může stát za její popularitou. Zjistil jsem, že po praktické stránce je to základní technika budování obsahu. Oblečená do takových šatů, aby byla pro zájemce o téma lépe přijatelná a pochopitelná.

Cílem této techniky je získat co nejvíce zpětných odkazů. Takových, které poukazují na váš článek nebo obsah. A to můžete dosáhnout 3 kroky:

1) Najděte nějaký dobrý článek/obsah, na který byste se i vy rádi odvolali
2) Napište článek s vyšší přidanou hodnotou od tohoto článku a publikujte
3) Najděte ty správné šiřitele. Požádejte je o sdílení.

Už jsem zmínil, že v tom nebude velké překvapení. Dlužím vám ještě popis této techniky. Z toho co jsem dosud napsal, bych ani sám nerozuměl co to má společného s mrakodrapy. 😀

Web „backlinko“ v několika větách velmi dobře vysvětlil toto spojení s mrakodrapy a tím pádem jen převezmu jeho vysvětlení:

Stalo se vám, že jste šli kolem nějakého velmi vysokého mrakodrapu a pomysleli si: Huuu … fantazie…
A další vaše myšlenka: Jak asi vypadá 8. nejvyšší budova světa?
S největší pravděpodobností jste takto nepřemýšleli. Naší přirozeností je neustále se vázat na největší vzory.
A podstata této techniky je najít nejvyšší mrakodrap a jednoduše přidat na něj ještě 20 pater.

„Doporučujete mi, abych něco ukradl?“

Odpověď je: Ne.

Nemáte převzít obsah z jiného článku ale máte z něj převzít nápady. Protože vidím váš zájem, rozeberme si tyto tři kroky podrobněji.

1. krok: Najděte velmi dobrý článek

Rozeberme si jednoduchý příklad. Předpokládáme, že chcete oslovit člověka, který už slyšel o obsahovém marketingu, ale ještě přesně neví, co to vlastně je.

Když vložíme do vyhledávání v Googlu „obsahový marketing“, najdeme hromadu článků. Jeden z jedné, druhý z druhé strany se pokusí ozřejmit, co to ten obsahový marketing je.

Představí vám jednu nebo druhou definici anebo dokonce vytvoří vlastní definici. Začátečník přečte 4-5 takových definic a má z toho v hlavě guláš. Hotový chaos, obraz ve kterém nic není na svém místě.

Pokud se však vážně zabývám obsahovým marketingem, musím postupovat takto:

Najdu v tématu nejsilnější nebo nejrelevantnější články a z nich vyberu ty informace nebo ty články, které jsou nejzajímavější. Nekradu, jen se podívám, jak to dělají a zmodeluju.

Vyplatí se zaměřit na obsah/články, které jsou ve vyhledávání na vedoucích pozicích. Od toho není nic jednoduššího, než vepsat klíčová slova do vyhledávače, na které i vy cílíte a podívat se, které výsledky jsou TOP.

Začínáme se zabývat linkbuildingem a proto se vyplatí na těchto stránkách udělat průzkum, na co odkazují oni. Na to je velmi dobrý pomocník Open Site Explorer.

Samotné vyhledávání můžete dělat i jiným způsobem: zacílít ne na ty články, které se nejlépe umisťují ve vyhledávačích, ale na nejvíce sdílené vaší cílovou skupinou. Buď proto, že o téma se velmi mnoho lidí zajímá, nebo pro způsob/provedení, jakým bylo toto téma popsáno.

Stavět na tomto základě dáva velkou šanci, že i váš článek bude sdílet mnoho čtenářů. Podstata je v tom, že už modelujete vyzkoušený recept. Google vás bude také milovat a ve vyhledávači budete na předních místech. Nejlepší pomocník pro takový průzkum je BuzzSumo.

Uvedu příklad: Chci psát něco ohledně pojištění. Napíšu klíčové slovo do vyhledávače a vidím, že v blízké minulosti TOP obsahem je pojištění dětí zdarma.

Našel jsem asi nejlepší téma. Musím však být obezřetný a proto si zjistím, zda je stále aktuální. Pokud ano, tak bych napsal článek, který by obsahoval jednotlivé části dětského pojištění. Krok jedna máme splněný: našli jsme nejlepší obsah z posledního období, na který se nejvíce článků odvolává.

2. krok: Napište něco lepšího

Napište článek, který nejen vše shrňuje z tohoto odvětví, ale ještě mnohem více.

Například najdeme 44 definicí, které by mohly čtenáře zajímat. Hned je napíšeme, aby čtenář nemusel hledat. Na takovém principu jsou založeny články typu „ultimate wide“.

Velmi dobrý příklad je na blogu našeho partnera „AionHilla“. (Uvedu jeden velmi pěkný ilustrační případ odborného článku, který je naplánován jako mrakodrap. Pod ním pokračuje článek.)

Tento článek hovoří o optimalizaci produktových stránek. Vše, co potřebujete vědět, najdete na jednom místě. Je to obrovský rozdíl oproti jiným článkům s touto tématikou, kde jsou jeden nebo dva typy a dost.

Možná, že bych mohl zmínit i tento blog. Často píšu, že jsme něco v určitém tématu četli. Četli jsme několik článků, ale ani u jednoho jsme neměli pocit, že je TOP. Proto jsme napsali vlastní.

V okamžiku psaní je dobré nezapomenout na otázky čtenářů. Článek by je měl zodpovědět. A také musíte mít neustále před očima i to, na koho cílíte při sdílení.

Držte se oblastí o kterých píší vámi sledování experti. Držte se témat, které zajímají většinu vaší cílové skupiny. Nabídněte řešení a čtenáři vás budou milovat. A když už jsme u expertů …

3 krok: Zacilte a šiřte

Jakmile jste skončili s psaním a publikujete, nezbývá než získat zpětné odkazy.

Předpokládám, že sledujete takové experty, kteří jsou ochotni šířit i váš článek/obsah. Možná jste jim již napsali, aby ho šířit začali.

V případě, že cílíte na jednotlivé osoby (např. známé bloggery) můžete každému osobně v emailu nabídnout obsah. Důležité je dávat pozor na způsob, jakým je oslovíte.

V žádném případě to nemá vypadat tak, že žebráte o zpětný odkaz. Spíše jim to nabídněte jako zajímavost, na kterou by se vyplatilo podívat. Jako odborný obsah, který má hodnotu. Nebo jako něco, co dává odpověď na otázku, kterou již v minulosti položili (vždyť přece sledujete o čem píší, co hledají, co je zajímá).

Ne každý vám odpoví, ale to není žádný problém. Vystačíte si i s několika důležitými lidmi – internetovými celebritami. Čim více lidí se odvoláva na váš článek, o to lehčeji ho pak „prodáte“ někomu dalšímu (Jako první zahraniční expert dala kontent magazínu interview Rebecca Lieb. Dali jsme ji na titulní stránku a pak už nebylo těžké se spojit s Joe Pulizzem, protože už viděl na titulní stránce jednoho odborníka ze své oblasti. Následně s Pulizzem na titulce bylo snadné oslovit Neila Patella, ale tohle už patří do Social Proof tématu).

Kromě toho můžete šířit článek i jiným způsobem. Na odborných skupinách na Facebooku, odborných fórech nebo na stránkách, kde jsou otázky a odpovědi (Quora).

I vy sami můžete udělat pro takový obsah linkbuilding. Často jsou to velmi dobré zdrojové články, pokud se chcete objevit na wikipedii nebo na podobných stránkách.

To je obrázek z jedné případové studie: Takto může zvýšit tato technika počet zpětných odkazů.

DOBRÝ OBSAH NENECHTE ZESTÁRNOUT

Pokud jste vytvořili jeden ultimate wide nebo podobný článek/obsah, je optimální s nim dlouhodobě počítat. Samozřejmě je velká pravděpodobnost, že jakýkoliv článek s jakýmkoliv obsahem časem zestárne.

Proto doporučuji, abyste se pravidelně starali o tyto články. Některé z nich se můžou stát evergreeny. Stačí se o ně dostatečně starat, nahradit neaktuální odkazy a pravidelně obnovovat v závislosti na nových trendech.

Mrakodrapí technika prakticky není nějakou složitou technikou. Je to vlastně vstupní technika pro ty, kteří již mají nějaké povědomí o vytváření obsahu a o budování zpětných odkazů. Mají základy SEO a potřebují už jen nějakou malou pomoc k tomu, aby se to dalo poskládat do funkčního systému.

Plánování a realizace není těžká. Skutečně nejvážnější problém je oslovit odborníky.

Pokud však vytvoříte kvalitní obsah a budete postupovat podle osvědčeného návodu, tak výsledky dosažené ve vyhledávačích budou stát za všechnu vloženou energii.

Zdroj: kreativ kontroll

The following two tabs change content below.
Dániel Benyó

Dániel Benyó

Dániel Benyó

Latest posts by Dániel Benyó (see all)

Napsat komentář