Valentýn jako příležitost: 4 kroky, které digitálním obchodníkům zvýší tržby

Valentýn je první velkou kampaní roku pro obchodníky. Jak ho můžete jako digitální obchodníci využít a zasáhnout své cílové publikum?

Svátek zamilovaných je v našich končinách novým svátkem, kterému však i my – digitální obchodníci, musíme začít přikládat čím dál, tím větší důležitost. Prodeje v tento den stoupají a je jen otázka, jak velkou porci si z tohoto koláče vezmeme.

Více než 50% dospělé populace slaví Valentýna. Jak využijete tuto skvělou příležitost k propagaci svých výrobků v tento velmi atraktivní čas?

Bing vydal příručku k Valentýnu pro digitální marketéry, aby inzerentům pomohl získat lepší pochopení této příležitosti a využítí toho, že podle odhadu v loňském roce tržby tohto dne dosáhly 19,7 miliardy dolarů.

Vzhledem k tomu, že došlo k nárůstu spotřebitelských výdajů od roku 2015 do roku 2016 o 4%, Valentýn 2017 by mohl být ještě větší. Uvádím několik tipů, které jako obchodníci by jste měli vědět:

Myslete na širší publikum

Plánování pro efektivní kampaň by měla začít analýzou cílového publika. Bylo zjištěno, že nakupující Valentýnského dárku nejsou jen páry v romantickém vztahu. Víc než polovina dospělých Američanů žije single. To ale pro ně není překážka – oslavují tento krásny svátek v kruhu rodiny, přátel, spolupracovníku nebo i domácích mazlíčků.

Když chcete porazit svou konkurenci, potřebujete zacílit na širší publikum. Zahrnout všechny různé typy dárků, které by u vás mohli na Valentýna hledat.

Vyberte správná klíčová slova

Správné používání klíčových slov závisí na správném pochopení svých cílových uživatelů. Jak jsme viděli, obdarovány nejsou jen manželky a partnerky, protože na druhém místě v průzkumu jsou kamarádi /kamarádky.

Vyberte správné načasování

Valentýn je příležitostí rychlého plánování a rychlým obratem. Až 46% vyhledávání a nákupů se uskuteční počátkem února. Pouze 23% nákupů se vyskytuje v lednu, zatímco 10% se koná den před svátkem.

To přináší velkou příležitost pro obchodníky, kteří jsou přítomni se svou nabídkou v pravý čas, přesně ve chvíli, kdy zákazník něco hledá a pak klikne na zajímavou nabídku.

Rozpočet na kampaň si naplánujte s rozvahou. Inzerenti na Facebooku už určitě vědí, že Facebook je schopen utratit jakýkoliv váš denní rozpočet 😀 . Otázka je, jak relevantní zákazníky pak přináší. Optimální částka na jednu kampaň a tedy jeden inzerát je 300 Kč na den.

V posledním týdnu před svátkem tuto částku můžete navýšit, ale pozorně sledujte cenu za přivedeného zákazníka, aby to nebyly jen vyhozené peníze. Je to hektický týden, skutečně je však nutné nepolevit a hlídat nejen tržby ale i náklady.

Jak optimalizovat vyhledávání na Valentýna

Výsledky ukazují, že u vyhledávání na Valentýna je použití počítačů a mobilních zařízeních téměř shodné a proto je mobilní optimalizace zásadní.

48% všech vyhledávání Bing na Valentýna v roce 2016 bylo provedeno na mobilním zařízení, a to je až o 8 procentních bodů víc než v roku 2015.

Síla mobilu

Jak mobilní vyhledávání neustále roste, obchodníci potřebují zlepšit své mobilní reklamy, aby bylo zajištěno, že osloví i tuto skupinu zákazníků.

Několik přidaných prvků do reklamy ihned zvyšuje efektivitu: odkaz, rozšíření o lokalitu a rozšíření o telefonní číslo dramaticky zvýší míru prokliku.

Každá úspěšná mobilní reklama pomáhá obchodníkům pochopit, co cílové publikum očekává a proto přesně tyto prvky v reklamě nezapomeňte použít.

Přehled

Dnes si už žádný obchodník nemůže dovolit ignorovat svátek Valentýna a to navzdory krátkému trvání Valentýnských kampaní. Musí však být efektivnější, aby přispěly k zvýšení prodeje a přivedení nových zákazníků.

Shrneme si návrhy Bingu o tom, jak vytvořit úspěšnou kampaň na Valentýna:

  • Upřednostnit vysoce hodnotné publikum
  • Sledovat úspěšnost inzerce a správné načasování
  • Priority mobilního vyhledávání
  • Vytváření kampaní kolem Dne zamilovaných

 

The following two tabs change content below.
Štefan Garbár

Štefan Garbár

Miluju svobodu a proto nemám kancelář. Otevřu notebook tam, kde mě osloví dobrý nápad. Rád všechno automatizuju a proto nemám zaměstnance. Komunikuju výhradně písemně a vždy mě potěší, když mi napíšete. Řídim se heslem: "Cílem webu není líbit se majiteli – cílem webu je prodávat a přinést majiteli finanční svobodu."

Napsat komentář