Když vidím hromadu začínajících infopodnikatelů, jak se jim rosí čelo a klepou kolena, když se před nimi objeví pomalu svatý grál – FUNNEL, tak bych nejraději proplesknul těch pár samozvaných guruů, kteří dělají kolem Funnelu takové obrovské haló.
Jasně, chtějí ze svých kurzů vytřískat co nejvíce a proto budou tvrdit, jak složité je poskládat si prodejní funnel.
Ale to je zavádění!
Poskládat si prodejní funnel je dnes hračka.
V dnešní době, kdy máme k dispozici tolik kvalitních nástrojů, jako je šablona GeneratePress, stavitel Elementor, MailerLite na správu a zasílání emailů, SimpleShop, případně MemberMouse a platební bránu Braintree – to je skutečně jednoduché.
Jediné co potřebujete, je změna myšlení.
Potřebujete si uvědomit, že i když Funnel může pro laika vypadat jako obrovský stroj, u kterého na začátku pomocí reklamy vložíme náhodného kolemjdoucího a na konci vypadne šťastný zákazník, který si odnáší několik produktů a na našem účtu přistálo několik zlaťáčků, tak…
…i když to vypadá složitě, je to jen šikovně poskládaný stroj, sestávající s několika MiniSystémů, které se mohou snadno duplikovat a tedy stroj může narůstat a prodávat čím dál tím více produktů nebo služeb.
Ukážeme si základní MiniSystém a také jak funguje.
Jdeme na to!
Nejprve však pojďme rozebrat ten obrovský stroj na jednotlivé části.
Ukážeme si, která část na co slouží, z jakých komponentů se skládá a které programy ho řídí.
Vysvětlíme si tajemné slova jako Squeeze page, Landing page a funkci programů jako Elementor, MailerLite, SimpleShop, MemberMouse a platební brány Braintree/Stripe.
Jak se říká, jeden obrázek je za 1000 slov, tak si ukažme reálný fungující funnel, kterým jste jako náhodný kolemjdoucí sami prošli až do pozice šťastného zákazníka, v tomto případě nového nadějného info-podnikatele.
Jak vypadá klasická nabídka?
Tohle si už dnes mohou dovolit jen opravdu velký hráči na internetovém trhu, aby zahodili 99% návštěvníků. Dovoluje jim to obrovská marže a samozřejmě i team SEO odborníků, kteří neustále optimalizují stránky pro vyhledávače.
Může si něco takového dovolit malý info-podnikateľ?
V žádném případě!
Lepší cesta je postavit si prodejní trychtýř – FUNNEL.
Podívejme se na FUNNEL z pohledu Mini-Systémů.
Náhodný kolemjdoucí někde uvidí reklamu, zaujme ho a klikne na ni.
Dostane se na Squeeze Page, kde má jen dvě možnosti: vzít si zajímavý a hodnotný dárek zdarma tzv. MAGNET výměnou za svůj email nebo zavřít stránku.
V případě jakéhokoli rozhodnutí se začínají roztáčet kola našeho stroje.
Pokud se rozhodl vzít si MAGNET, tak se jeho email dostane do databáze email-marketingového nástroje MailerLite a startuje automat na zasílání emailů, které ho mají přivést k rozhodnutí koupit si VSTUPNÍ produkt.
V negativním případě nastupuje remarketing, který je tak komplexní tématem, že se dnes sem nevejde a myslím, že by vnesl chaos do základního vysvětlení, jak funguje Funnel. Dáme ho na chvíli na boční kolej.
A toto je Mini-Systém nebo jinak Mini-Funnel.
Stránka + MAGNET + automat na emaily (MailerLite cca 7 – 10 emailová série)
Potřebujete zhotovit stránku – na to máte návod krok za krokem v Minikurzu ANZ, Jak zhotovit jednoduchý ale účinný Magnet je návod v OSK a také jak psát emaily a nastavit MailerLite najdete v OSK.
Pokud se vrhnete do práce, tak jako „Hodinový podnikatel“ to zvládnete za týden a pokud stavíte své podnikání na full time, tak i za den.
Vesele kopírujte, vesele modelujte vše, co vidíte v OSK a sledujte, jak vám to bleskově roste pod rukama.
Dříve však, než spustíte svůj první Mini-Funnel a začnete budovat databázi potencionálních zákazníků, vás musím zastavit v tom budovatelském zápalu.
Možná jste se však zastavili i sami …
Asi vás zastavila myšlenka, odkud vezmete peníze na reklamu, která jak víme, je z roku na rok stále dražší.
Nedostatek peněz na reklamu odstřelí 95% začínajících podnikatelů.
I když se to nezdá, je to pro vás výborná zpráva.
Jelikož vy už víte, že existuje nekončící přísun peněz na reklamu, tak pro vás je dobrá zpráva, že konkurence den co den odpadává a trh se čistí.
Co dělat, abyste trvale patřili do těch 5% úspěšných?
Jednoduše rozšíříte svůj MiniFunnel o další systém – přidáte tzv. Landing Page s nabídkou neskutečně levného – v poměru k hodnotě produktu za cenu, která pokryje denní náklady na reklamu.
Příklad: Pokud denně vynaložíte na reklamu 4 € (cca 100 Kč) a jeden zájemce si koupí váš vstupní produkt, tak je jasně daná cena – 4 €.
V takovém případě nevyděláte ani cent, ale tady to ani není cíl.
Tento Mini-Funnel má za cíl budovat databázi zájemců o váš obor – jinak nazývaný také „nika/výklenek“ a následně o HLAVNÍ produkt.
A primární cíl je PLATIT REKLAMU.
Pokud spustíte reklamu na Facebooku s denním rozpočtem 4 € a ta denně přivede 100 návštěvníků, z nichž 10% si vezme MAGNET zdarma a opět pouze 10% z nich – tedy -1- si koupí váš VSTUPNÍ PRODUKT za 4 €, tak reklama je nastavena jako perpetum mobile.
Gratuluji, od tohoto okamžiku si nemusíte lámat hlavu, odkud vzít peníze na reklamu.
Tento krok vyžaduje zapojit do systému další službu, která se stará o platby a to buď český SimpleShop nebo americké MemberMouse a platební bránu Braintree / Stripe.
V době psaní tohoto článku ještě SimpleShop nedokázal řídit strhávání pravidelných měsíčních plateb např. za přístup do členské sekce, ale má obrovskou výhodu, že dokud neprodáváte, tak mu nic neplatíte. Takže pokud máte produkt s jednorázovou platbou, tak je pro vás nejlepší volba.
MemberMouse má pravidelné měsíční poplatky 19,95 $ do 1000 členů a to už je náklad, se kterým hlavně v začátcích podnikání, dokud nemáme příjem, třeba počítat.
Facebook reklama má tu výhodu, že platíte až po skončení reklamy, tedy zaplatíte z peněz, které vám už na účet přitekly.
Teď už jen stačí testovat a snažit se konverzní čísla zvyšovat.
Pokud zvýšíte první číslo na 20%, což u MAGNETU zdarma vůbec není závratné číslo, běžné je 40% a více, tak na prodejní stránku VSTUPNÍHO PRODUKTU přinesete 20 zájemců a při stejném konverzním poměru 10% však prodáte 2 produkty a začínáte tvořit zisk.
Malý, ale zisk.
Tento zisk můžete použít jako rezervu a nastartovat novou reklamu a testovat, která funguje efektivněji. Tímto krokem se dostáváte do vyššího levelu podnikatelů, kteří již dokáží optimalizovat své reklamy a tím i zisky.
Nepodnikáme však proto, aby vydělával Facebook, pojďme rozšířit naši nabídku, tedy já náš funnel – Automat Na Peníze o další Mini-Funnel.
Hlavní produkt
Postavíme další Landing Page, v tomto případě na náš HLAVNÍ PRODUKT, což může být eBook nebo Minikurz např. za 20 € (500 Kč), nebo vstup do členské sekce s měsíčním členským.
Zde už tvoříme zisk. V případě digitálního produktu je to čistý zisk. Produkt jsme jednou vytvořili a můžeme ho prodat i 1000-x. Horní hranice neexistuje.
Rád bych vás upozornil na obrovskou výhodu MemberMousu, který řídí platební sekvence.
Zákazník již znovu nemusí zadávat své platební údaje z karty. Klikne na tlačítko koupit a Braintree mu na pokyn z MemberMousu stáhne částku za nákup.
Žádné přesměrování na platební bránu a zadávání čísel – jen přesměrování na novou Landing Page s následným produktem tzv. Upsell-em. (PRÉMIOVÝ PRODUKT)
ProfitMax produkt
Přidáme kopii LANDING PAGE s mírnými úpravami textů a obrázků a prodáme vážnému zájemci svůj PRÉMIOVÝ PRODUKT, např. osobní konzultaci v ceně 100 € za 2 hod, účast na celodenním živém semináři za 159 €, nebo zhotovení FUNNELu na WordPress webu za 500 €.
Fantazii se meze nekladou, jen samozřejmě musíme cílit na skutečnou potřebu zákazníků.
Každý produkt musí vycházet z potřeby zákazníků a proto je třeba právě pomocí MiniFunnelů vždy nejprve provést průzkum a až následně tvořit produkty.
Navazuje můj NÁSLEDUJÍCÍ PRODUKT na můj MAGNET?
Pokud si ho zákazník koupí, vyřeší mu jeho konkrétní problém?
Navazuje můj HLAVNÍ PRODUKT na můj NÁSLEDUJÍCÍ PRODUKT?
Pokud si ho zákazník koupí, vyřeší mu jeho konkrétní problém?
Takto je třeba projít všechny části FUNNELu, protože není nic horšího, jak zjistit, že zájemci o duši stahují MAGNET ZDARMA ale o NÁSLEDUJÍCÍ PRODUKT, který by měl platit reklamu, nezakopne ani toulavý pes.
Jak otestovat správné nastavení SQUEEZE PAGE a ostatních prodejních stránek se můžete dočíst v článku Jak vydělávat víc pomocí A/B testování.