Jak začít on-line podnikání a nepřijít o poslední kalhoty?

Miluji tuto okřídlenou větu:

Většina podnikatelů silně přeceňuje množství práce, které jsou schopni provést za měsíc a silně podceňuje množství práce, které jsou schopni udělat za rok.

Tato věta má však ještě jedno pokračování:

Většina podnikatelů silně přeceňuje množství peněz, které jsou schopni vydělat za měsíc a silně podceňuje množství peněz, které spolkne režie za rok.

Pokud chcete vědět, jako začít on-line podnikání s minimálními náklady a s nulovou režií, tak jste na správném místě.

Řeknu vám příběh:

Sedíte ve svém oblíbeném křesle před počítačem a před očima vám běží překrásný sen o finanční svobodě, který vám vylíčil on-line guru na své právě ukončené přednášce.

Super.

„Koupím si tento kurz, koupím si tyto nástroje a za dva měsíce budu ve vatičce. Podám výpověď (pokud jste zaměstnanec) nebo zaměstnám někoho do firmy (pokud máte firmu), kdo mi ji povede.
Bude ze mě on-line podnikatel!“

Skutečně? Skutečně budete vydělávat peníze? Nebo jen někomu sypat své těžce vydřená peníze?

Trochu počítání

Vyložme karty na stůl a počítejme: kolik korun / eur jste schopni měsíčně do svého podnikání investovat, pokud se vám nebude od začátku ihned dařit?

Jakou částku jste schopni zaplatit za svůj sen – on-line podnikání hned na začátku?

Pokud se podíváme na nejvíce propagované české systémy, tak na začátek potřebujete na nejlevnější automatizovaný prodejní systém (web, doména, email marketing) okolo 7200 Kč / 270 € a to je bez fakturačního systému, který se dá v start verzi objednat zdarma ale velice brzo zaň budete muset uhradit 12 000 Kč / 450 € ročně.

Nechci vás strašit – jen chci, abyste se na to podívali reálně.

Kolik produktů musíte prodat, abyste pokryli tuto režii?

Abyste byli alespoň na nule?

Máte vůbec produkt? Pokud se bavíme o on-line podnikání, tak nejčastější vstupní produkt je ebook.

Ebook = 60-80 stran vysoce ceněných informací pro váš cílový trh. Máte ho?

Pokud předpokládáme cenu 300 Kč / 11 € potřebujete prodat 64 ebooků za rok a ještě jste nic nevydělali!

Nebylo by lepší začít s investicí nějakých 800 stovek (30 €) a postupně budovat automatizovaný prodejní systém?

Jak začít (skoro) bez peněz


Prémiový článek

pro odemknutí zadejte email


Položím vám hádanku: Víte, co potřebuje k úspěchu pizzerie?

Dobrou pizzu a „masu“ hladových kolemjdoucích.

Spousta začínajících on-line podnikatelů nemá ani jedno ani druhé a hŕŕŕ nakupuje produkty, které slibují zázrak do tří dnů.

Nepochopte mě špatně: nemám nic proti těmto systémům. Ve své podstatě jsou výborné, ale ne pro začátečníky.

Je to jako byste do vozu F1 posadili řidiče, kterému ještě neuschlo razítko na řidičáku.

Jak to skončí?

A: Nebude vědět na co je který čudlík
B: Pokud se mu podaří pohnout, vybourá se na první zatáčce

Zákazník na prvním místě

On-line prodej je postaven vždy na cílové skupině zákazníků a až potom na produktu.

A co dělá většina? Vytvoří super produkt (podle své představy) a potom začne prodávat. Otázka je, zda má hladovou masu. Má okruh zákazníků, kteří netrpělivě čekají na produkt?

A proto moje rada zní: Začněte s minimálními náklady a postupně budujte prodejní systém.

V offline světě potřebujete kamennou prodejnu abyste mohli něco prodávat. Regály, zboží, pokladnu, prodavačky – to vše je obrovská investice. A až po čase se ukáže, zda funguje.

Na internetu můžete průzkum trhu udělat mnohem jednodušeji:

1. Stačí zvolit název webu
2. Koupit doménu – cca 200 Kč na rok
3. Pronajmout hosting – cca 600 Kč na rok
4. Nainstalovat WordPress a začít tvořit obsah

Doporučení: Pokud nejste zběhlí v tvorbě stránek, tak si stáhněte a nainstalujte WP tému GeneratePress a k tomu front end stavitele Elementor a poskládáte si web jako lego 😀

Na to, abyste zjistili, zda je o váš produkt zájem, nepotřebujete nic víc.

Avšak pokud jste úplný začátečníci, nezaškodí zakoupit některé kurzy nebo koupit hotové šablony prodejních systémů.

Nečekejte však zázraky – vždy budete muset napsat prodejní texty, zhotovit fotografie nebo vložit obrázky z netu. Kde najít obrázky zdarma jsme psali zde.

Proměňte své hobby na peníze

Když už máte svůj web a na něm 5 základních stránek, začněte tvořit obsah. Pište články o svém produktu, točte videa nebo nahrávejte podcast (MP3).

Vytvořte svůj vlastní portál – vlastní noviny, vlastní rádio nebo televizi.

Každý příspěvek vyložte na Facebook nebo i jiné social media a sledujte odezvu.
Nestačí jen na svůj profil, přihlaste se do skupin, kde členové by mohly mít o váš produkt zájem a postujte.

A pak dělejte statistiku!

Líbí se vašim přátelům článek? Jakou má čtenost? Kolikrát bylo přehrané video? Jsou pod příspěvkem komentáře?

A až když budete vidět, že o vaši tému je zájem, začněte tvořit podle dotazů nebo připomínek.

Nikdy ne dříve.

Je zbytečné péct salámovou pizzu, pokud máte kolem sebe vegetariány. A platí to i naopak.

A vůbec nezačínejte s pizzerií, pokud mají zákazníci chuť na hamburgery nebo naopak jen na saláty.

Kdy to začne vynášet

Průzkum a příprava může trvat nějaký čas. Měsíc, dva nebo i šest.

Důležité je, že v tomto období nemáte žádné další výdaje na režii svého on-line podnikání. Nic vám ještě nevydělává, ale ani nic neukrojí z vašeho měsíčního rodinného rozpočtu.

Teď můžete začít tvořit

Máte téma? Hurá!!! Už víte přesně, že vaše téma má dostatečně velkou „masu“ hladových zákazníků???

Tak vypusťte první průzkumný balónek. Pokud se budeme dále bavit o ebooku, tak zhotovte dva návrhy obálek a zeptejte se na Facebooku, která obálka se vaším přátelům více líbí.

Zhotovte mini-anketu a nechte je hlasovat.

Zeptejte se, která téma z této oblasti by je nejvíce zajímala.

A teď si dejte 90 denní výzvu – Challenge na napsání ebooku přesně podle požadavků vaší cílové skupiny.

Nechte hlasovat zájemce peněženkami

Stanovte cenu za ebook například na 300 Kč / 11 € a dejte na FB reklamu, že v předprodeji stojí jen 100 Kč / 4 € a už dnes si ji můžou objednat v této slevě jen ti, kteří vás ve vaší snaze dosud podporovaly. (Ebook jim zašlete po napsání, tedy o 90 dní.)

Nezapomeňte dát krátký termín na objednání – max 5 dní a celou dobu to všude připomínejte. Skuteční zájemci, tzv. horký trh bude nakupovat a přesně vám ukáže, zda je o ebook zájem.

Ve vojenské terminologii se to nazývá „průzkum bojem“.

Pokud prodáte více než 20 ks za 30% ceny, tak začněte psát.

On-line denník

Během 90 dní masírujte svou cílovou skupinu FB posty o svém postupu. Denně. Denně pište o tom, kterou kapitolu jste dokončili, jak vám to jde nebo i o tom, jaká depka vás chytila.

Vytvořte uzavřenou skupinu, kam pozvete svůj horký trh. Zde můžete „vyzradit“ i pikantnosti. Kolik stran má která kapitola, jak roste příběh, jaké rady jsou v té kapitole rozebrány. Jaký obrázek by se k té které kapitole hodil atd.

Budou vás milovat. Předplatitelé budou ujišťovány, že udělali super obchod a ostatní budou netrpělivě čekat na ohlášený datum prodeje.

Teď můžete investovat

A až na začátku této Challenge investujte výdělek z objednávek do placené verze GeneratePress tématu, Elementor stavitele, email responderů, fakturačního systému a platební brány.



Tuto techniku ​​miluji 😀

Tímto způsobem se nemůže stát, že přijdete o peníze:

1. Píšete přesně o tom, co váš trh potřebuje
2. Už máte zákazníky, kteří vám dali důvěru
3. Budujete svou cílovou skupinu, která netrpělivě čeká na ebook

 

The following two tabs change content below.
Štefan Garbár

Štefan Garbár

Ahoj, ja som Štefan Garbár, spoluzakladateľ OnlineStart. Ďakujem za to, že ste tu a venujete svoj drahocenný čas čítaniu môjho článku. Budem veľmi rád, ak nám napíšete akékoľvek pripomienky alebo spätnú väzbu k tomuto článku do komentárov. Na každý komentár rád odpoviem 😀

Napsat komentář