Pokud jste člověk na volné noze, vedle množství výhod máte denno-denně jeden BIG PROBLEM – jak sehnat zákazníky. O jednom super tipu, jak vyřešit tento problém, se můžete dočíst v tomto inspirativním příběhu o úspěchu Nicky Laatz.
A nejen to: opět zde najdete dávku super motivace pro začínající podnikatele a taky i pro déle fungující freelancery.
Pojďme se podívat, jak dokázala Nicky Laatz vydělat milion dolarů prodejem grafiky.
Nicky původně snila o povolání kuchařky, až si jednou uvědomila, že je opravdu dobrá v tvorbě krásné grafiky. Výborně ovládá grafické editory a čím dál, tím více se jí tato činnost líbí.
Na jejím případě se znovu potvrzuje, že pokud je naše práce i naše hobby, tak to ve skutečnosti ani není práce.
Začátky byly velmi zajímavé a ke grafice se dostala tak říkajíc oklikou. Začala vypomáhat manželovi při tvorbě webů, naučila se HTML a začala se zajímat o webdesign. Rychle se naučila tvorbu písma, log a šablon webových stránek.
Nyní však nastala ta těžší fáze freelancerského života:
Kde sežene zákazníky?
I ona měla období, kdy zjistila, že láska k tvorbě grafiky ji neuživí a jednoduše musí přejít na druhou stranu barikády a začít své produkty nejen tvořit, ale také úspěšně prodávat.
A jak se říká, když je učeň připraven, najde se mistr, tak Nicky v této fázi objevila Creative Market. Narazila na inzerát s nabídkou otevřít si u nich online grafický eshop.
Creative Market poskytuje prodejní zázemí podobně jako např. Envato.com a za to si z prodejní ceny ponechá nějaké malé procento. Vysloveně win-win situace.
The Fontaholics Colourbox
By Nicky Laatz
A jaké má Nicky tajemství? Jak se jí podařilo vydělat těch „pár“ milionů?
Před několika lety spustila svůj malý internetoví obchod prostřednictvím Creative Market a zakrátko už měla první objednávky. Nejlepší na celém procesu bylo to, že jednou vytvořený font mohla prodat neomezenému počtu zákazníků. To je nejvíce ceněna výhoda této stránky.
Takovým způsobem dokázala velmi rychle vytvořit pravidelný příjem.
A jak jsem napsal v nadpisu, už jen málo chybí a má prakticky vytvořen pasivní příjem. Jen za pár let dokázala shromáždit příjmy přes 1 milion dolarů jen prostřednictvím této stránky.
A jaké je tedy její tajemství?
Nemá problém ho prozradit. Každou nově navrženou grafiku, písmo a design vždy vloží na různé fiktivní produkty. A právě proto si potencionální kupující dokáží představit, jak bude grafika vypadat na jejich reálném produktu.
Navzdory velkému marketingovému úspěchu je Nicky opatrná, a dává pozor, aby se nedostala do pasti vyhovět každému. Z vlastní zkušenosti ví, že je to nejrychlejší způsob, jak ztratit svou vášeň pro tvorbu designu – a to žádný designér přece nechce!
Říká: „Vždy si myslím, že neexistují žádné základní chyby, pokud jde o to, jak prezentujete svůj produkt, pokud jste se u tvorby bavili a jste spokojeni s tím, co děláte. Samozřejmě, ne každý produkt osloví masy, ale stále bude mnoho lidí, kteří ocení váš hotový výrobek stejně jako vy. Tohle je důležité si pamatovat, protože takto si udržíte lásku ke své práci. Pokud se pokusíte vyhovět všem lidem na světě, velmi rychle vyčerpáte svou múzu.“
Buďte disciplinovaní a pravidelně uvádějte nové produkty
Nicky vždy dělá nové věci. Nezapomeňte být neustále kreativní. Současně je však třeba dodržovat disciplinovanou pracovní etiku.
V souvislosti s tvůrčím výstupem Nicky doporučuje:
„Vytvořte a prezentujte alespoň jeden nový produkt v daném měsíci. Produkty můžete vytvořit kdykoliv, ale je nezbytné, abyste je pravidelně uváděli na trh.“
Udržujte stabilní rytmus uvádění nových produktů, které prodáváte.
Nemyslete si, že zákazníci se budou stále vracet do vašeho obchodu; pokud několikrát navštíví váš obchod a nic nového neobjeví, časem jejich zájem poleví a už se nikdy nemusí vrátit.
A co z toho plyne?
Pokud jste programátor nebo grafický designér, možná byste měli navštívit stránky Envato a Creative Market a zaregistrovat se. Nahrát šablony nebo grafické návrhy a prodávat.
Nevíte jak začít vydělávat na Internetu?
Návod najdete zde: Jak začít on-line podnikání a nepřijít o poslední kalhoty?
Volně přeloženo z: Creative Market