V našem uspěchaném světě chce mít každý okamžitě výsledky. Chceme mít rychleji připravené jídlo, okamžitě komunikovat s lidmi a jsme často netrpělivý, pokud se stránka načítá víc než pět sekund.
Platí to i pro ty, kteří chtějí navýšit své online prodejte. Jak říká Beverly Sills: „Na místa, které stojí za to, nevedou žádné zkratky.“
Naštěstí existuje několik způsobů optimalizace webu, které vám pomůžou (téměř) okamžitě generovat více prodejů. V Profitworks jsme se naučili jednu nebo dvě věci ohledně optimalizace konverzí a A/B testování. Odkryli jsme několik způsobů jak navýšit konverze.
Zjistili jsme, že skoro s jakoukoliv digitální marketingovou metodou, abychom viděli výsledky, je potřeba mít trochu trpělivosti. Přinášíme vám těchto 10 tipů, které můžete použít pro svůj web a pak se posadit a sledovat, jak se uchytí.
1. Udržujte vaši hlavní stránku jednoduchou a nezahlťte návštěvníky
Tohle pro některé může znít překvapivě, protože mnoho lidí předpokládá, že na hlavní stránce je nejlepší nabízet co nejvíc produktů, aby návštěvníci měli možnost výběru. Podnikatelé radí, že nabízení menšího množství produktů s textem popisujícím specifické téma navýší celkové prodeje.
Funguje to.
Dovolí to vaší firmě zaměřit se na jeden nebo dva specifické produkty. Dokážete odpovědět na jakoukoli otázku, na kterou by se potenciální zákazník mohl zeptat.
Úžasným příkladem jednoduchosti a zachování si efektivity je hlavní stránka Electronic Arts. I když nabízí tisícovky herních titulů, často na hlavní stránce najdete jen hrstku nedávno vydaných her. Také si všimněte, že nad nimi prezentují jen pár calls to action.
(via http://www.convinceandconvert.com/)
2. Přidejte video do vašich nejdůležitejších landing page
Mashable tvrdí, že přidání videa do některých vašich landing page může mít za následek navýšení konverzí v průměru na 86%!
Naše mozky zpracovávají vizuální informace asi 60 000 krát rychleji než text, což znamená, že jakýkoliv návštěvník vaší stránky pojme lépe informace z videa než ze čtení textu. Představení vašeho produktu nebo služby bude mnohem víc efektivní skrz video než text.
Příkladem přidání videa na hlavní stránku může být Ditto Residential. Nejenom, že jejich hlavní stránka je velice působivá, ale jejich video ve vysokém rozlišení určitě přitahuje pozornost návštěvníků.
(via http://www.convinceandconvert.com/)
3. Vytvořte cesty, jak získávat emailové adresy.
Email marketing je stále velice podstatnou metodou online marketingu a produkuje jednu z největších návratností (ve smyslu vloženého úsilí) ze všech ostatních marketingových metod.
Nicméně, nemůžete provádět email marketing, pokud nezískáte emailovou adresu. Vytvořením metod, jak získávat emailové adresy návštěvníků, si vytvoříte příležitost, jak pozvat návštěvníky zpět na vaší stránku přes emailové kampaně.
Abyste získali emailové adresy, tak Forbes doporučuje nabídnout jim něco hodnotného. Produkt ke stažení, něco co vaši společnost nebude stát peníze. Tuhle metodu aplikuje web Profitworks. Zdarma nabízí posouzení vašeho webu výměnou za váš email, jméno a příjmení.
(via http://www.convinceandconvert.com/)
4. Budujte důvěru pomocí doporučení, partnerstvím a případovými studiemi
Mnoho společností bere v potaz důležitost sociálního důkazu (social proof). Pokud vašim zákazníkům nijak nepomáháte, aby ve vás měli důvěru, pak se v podstatě okrádáte.
Věci jako doporučení, obrázky zaměstnanců a případové studie vašich produktů nebo služeb může pomoct zákazníkům vybrat právě vás.
Marketingdonut také doporučuje, abyste získali co možná nejvíc osvědčení k vylepšení vaší online reputace. Obzvlášť, pokud přímý kontakt se zákazníkem je značně omezený nebo ani není možný.
Můžete se podívat na seznam doporučení od Westmount Signs, abyste pochopili, jak je zakomponovat do vašich stránek.
(via http://www.convinceandconvert.com/)
5. Tvořte obsah, který se zaměruje na klíčové oblasti trhu
Tvorba kvalitního obsahu je zaručená cesta ke zvýšení jak návštěvnosti, tak konverzí. Neměli byste zapomínat ani na jiné oblasti trhu.
Psaní obsahu zaměřeného na určitou oblast trhu vám pomáhá dostat se do povědomí širšímu okruhu lidí. Dává vám možnost ukázat vaši odbornost v jejich odvětví. Je to win-win situace!
Výborným příkladem je stránka IBM, kde nabízí landing pages pro různé odvětví.
(via http://www.convinceandconvert.com/)
6. Začleňte Upselling
Jak často se vám prodejce v obchodě snaží prodat další zboží?
Pokud dělají to, co po nich žádá jejich nadřízený, pak by vaše odpověď měla znít, že vždy. Jestli je možné dělat upselly v kamenném obchodě, není důvod, proč by to taky nešlo v online prostředí.
Shopify říká, že upselling je 20 krát více efektivní než online cross-selling. A přesto je druhý případ rozšířenější.
Dollar Shave Club odvádí skvělou práci v upsellu na jejich stránce o čepelích (žiletkách). Je to v okamžiku, kdy se jim povede vás chytit na tom, že každá čepel (žiletka) stojí jenom jeden dolar: pouze však do doby, než odhalíte dražší, prémiové možnosti.
(via http://www.convinceandconvert.com/)
7. Jasně vysvětlete nabídku vaší landing page
Hodnota nabídky je v tom, že v jedné nebo dvou větách jednoduše popíšete svůj produkt nebo službu. Conversionxl říká, že jakákoliv dobrá nabídka by měla obsahovat tyto tři body:
- Měla by vysvětlit, jak váš produkt vyřeší problém zákazníka.
- Měla by popsat jaké benefity váš produkt přinese.
- Měla by vysvětlit, proč by měli nakupovat právě od vás a ne od konkurence.
Prohlédněte si tento příklad od Trello, který jde rovnou na věc.
(via http://www.convinceandconvert.com/)
8. Nainstalujte si live chat
Nástroj live chat je úžasný způsob, kde se vaši zákazníci mohou nejenom ptát, ale také to může být místo, kterým můžete generovat online prodeje. Často je také využívám jako kontaktní formulář, protože má okamžitou odezvu.
Skoro každý typ byznys stránky z tohoto nástroje může těžit, dokonce i ti, kteří neprodávají přes své stránky. Jako bonus můžete live chat využít i pro sběr emailových adres.
Názornou ukázkou live chatu může být SnapEngage. Nejenom, že jejich chat je dostupný přímo na stránce, také dostanete upozornění pokud se dostanete na chybovou stránku 404.
(via http://www.convinceandconvert.com/)
9. Sepište námitky
Vynikající způsob, jak vylepšit kvalitu vaší stránky je sepsat si námitky a otázky, které nebyly přímo vysvětleny v dostupném textu. Harvard Business Review říká, že je mnohem důležitější zaměřit se na zákazníky než na konkurenci.
Věnujte nějaký čas procházení vaší stránky a udělejte si seznam pochybností. Hledejte ty, které s největší pravděpodobností budou mít na základě dostupných informací i vaši návštěvníci.
V tomto kroku vše opravdu kriticky zhodnoťte – nepředpokládejte, že návštěvník bude schopen najít odpověď. Ujistěte se, že vše je snadno přístupné.
Po ukončení revize poskytněte řešení na všechny otázky, které vyvstaly. Nejenže to navýší konverzi na celém webu, ale taky ho uděláte více uživatelsky přívětivým.
Jedním z nejlepších způsobů, jak toho docílit, je odpovědět na některé často kladené otázky. Příklad najdete na této stránce ConvertKitu.
10. Provádějte A/B testování
Když jste provedli všechny výše zmíněné tipy jak dosáhnout navýšení konverzí na celém vašem webu, zůstává jenom A/B testování všech těchto prvků.
Každá firma je unikátní. Což znamená, že jsou unikátní i jeji zákaznící.
Některé věci budou fungovat pro jeden typ firmy a pro další zase ne. U A/B testování si můžete být jisti, že zjistíte, co pro váš web funguje nejlépe. Zde je několik testů, které můžete provést na vašem webu teď hned.
- Změna textu vašich call to action tlačítek je klasický, ale jednoduchý test. Nebuďte překvapeni, že tahle jednoduchá změna povede k navýšení konverzí o dvě nebo tři procenta.
- Testujte různé znění nadpisů na vaší nejvíc navštěvované landing page. Měl jsem stránku, která skočila z jednoho procenta konverzního poměru na 4,5% prostým testováním různých nadpisů.
- Pokud na vaší stránce máte obrázek z fotobanky, zkuste ho nahradit odpovídající fotkou vaší firmy nebo zaměstnanců.
- Pro vaši kontaktní stránku zkuste otestovat použití menšího množství polí v kontaktním formuláři. Tohle může v obecné rovině přinést pozitivní výsledky. Na začátek možno stačí získat jenom email.
Zde jsou dvě varianty hlavní stránky, které jsem testoval, abych zjistil, která bude mít lepší výsledky.
Varianta A
Varianta B
(via http://www.convinceandconvert.com/)
Volně přeloženo. Originál článku v anglickém znění najdete zde. Autorem článku je Kyle Anstey.