11 kroků, jak navýšit email databázi

11 ktoků jak navýšit email databázi

Určitě jste slyšeli, jak důležité je mít kvalitní email databázi. Každý marketér o tom neustále zpívá. A ne náhodou: členy databázi můžete oslovit přímo a osobním přístupem zvýšit úspěšnost nabídky. Tito lidé lépe reagují a častěji nakupují.

Registrovaný člen má mnohem větší hodnotu než návštěvník. Každý registrovaný zvedne ruku, že ho určitě zajímají vaše informace a rád si přečte zpravodaj a občas i reklamu.

Sbíráním emailů vstupujeme na území nejmodernější marketingové komunikace, kterou na počátku 90. let Seth Godin pojmenoval „permission marketing“.

Zjednodušeně řečeno, většina lidí nemá problém s produktem (protože ty stále potřebuje), ale necíleného reklamního hluku. Proto některým firmám „dovolí“, aby jim posílali reklamu, protože mají zájem o jejich služby.

To znamená, že zákazník si může udržet duševní zdraví a firma inzeruje lidem, kteří již projevili zájem o služby společnosti.

A to je levné, etické a moderní.

V tomto článku si ukážeme, jak optimalizovat své stránky tak, aby se co nejvíce návštěvníků stalo vášnivými čtenáři.

1) Dejte exkluzivní a kvalitní obsah (MAGNET) pro odběratele

Pokud dáte exkluzivní a kvalitní obsah, návštěvníka ani nenapadne se ptát: Proč bych ti měl dát svůj email?

I když mu v hlavě zvoní malý alarm – Nedávám email nikomu cizímu!, přehluší ho touha po exkluzivním materiálu, který je určen pouze pro odběratele a nelze ho získat nikde jinde.

Registrace je stejná transakce jako nákup. Návštěvník vám dává svůj email (a následně pozornost) výměnou za něco hodnotného.

Vaším úkolem je ho přesvědčit, že nabízený exkluzivní materiál za to stojí.

To znamená, že exkluzivita sama o sobě nestačí.

Musíte najít témata a oblasti, o které se cílový trh vášnivě zajímá nebo jsou velmi užitečné.

Až dokončíte svůj mini výzkum, tak připravte skutečně výjimečný magnet: napište čitelný text, vytvořte poutavý design, téma vyčerpejte do hloubky, jedním slovem: kvalita, kvalita, kvalita.

2) A / B testování

Víte, jaký je rozdíl mezi „Zaregistrujte se“ a „Chci nabídku“? Oba texty byly na registračním tlačítku a směřovaly na stejnou email databázi se stejným magnetem. Ten druhý však přinesl o 254% více nových odběratelů.

Víte, jaký je rozdíl mezi zeleným a červeným bannerem? Červený přinesl 20% zvýšení počtu kliknutí.

Tyto změny závisí od cílového trhu a také od zaměření stránky a proto jsou individuální (možná zjistíte, že ve vašem případě více úspěchu má zelené tlačítko). Jediná možnost, jak to zjistit, je otestovat obě možnosti.

Nejdůležitější: text musí být ultra-specifický a musí komunikovat výhody magnetu.

3) Udržte návštěvníky na svých stránkách

Pravděpodobně jste si všimli, že velké obchody jsou často zařízené jako bludiště a zboží vůbec není poskládáno podle logiky nákupu (nejprve chléb, potom mléko, potom káva atd.) A přitom tam vříská nějaká hnusná polo populární muzika :-D.

To vše sleduje dva cíle: první je, abyste viděli co nejvíce zboží a druhý je nechat vás v pohodě procházet se po obchodě… protože čím déle zůstanete, tím více zboží nakoupíte.

To samé funguje i na internetu: čím déle zůstane návštěvník na vašich stránkách, tím větší je pravděpodobnost, že si stáhne magnet nebo si něco koupí.

Čas strávený na vašich stránkách tráví čtením článku nebo sledováním videa a tento čas je velmi důležitý pro získání důvěry a upevnění statusu experta.

K tomu je nutná jasná navigace a čitelné/srozumitelné materiály.

4) Snižte dobu načítání stránek

Je to směšné, ale největším nepřítelem vaší stránky není slabý obsah… ale pomalé načítání.Dlouhý čas načítání stránky

Při 1 sekundovém načítání ztrácíte 7% návštěvníků.

Nad 3 sekundy už ztrácíte 40% svých návštěvníků.

Jsme nesmírně netrpělivý.

Rychlost načítání ovlivňují velké neoptimalizované obrázky a také neoptimalizované JavaScripty.

Tyto prvky dokáží navýšit načítání několikanásobně nad optimální hodnoty (a také pomalé servery zlého poskytovatele hostingových služeb) a proto se na ně soustřeďte a problémy odstraňte.

A samozřejmě je také důležité, aby po rychlém načtení nepřivítal návštěvníky nezajímavý obsah, protože jak rychle přišli, tak rychle i odejdou. Ale o tom už v následujícím odstavci.

5) Připravte kvalitní obsah

Pokud je obsah špatný, pak se nikdo nezaregistruje a to ani v případě, že je vaše stránka perfektně optimalizována na získávání odběratelů.

Bohužel, internet je plný takových nic neříkajících stránek.

Nudí nás, zívneme a klik – odcházíme, protože zde nevidíme nic nového. Žádné očekávané informace, nic, co by nás zajímalo.

Na špatný obsah nikdo nebude odkazovat, takže Google ho nebude ani hodnotit.

Špatný obsah nikdo nebude sdílet, takže tam nebudete známý ani na sociálních sítích.

Špatný obsah vám nebuduje pozici, proto nemůžete vyniknout. Budete jeden z mnoha a zaniknete v davu.

Špatný obsah nedokáže přesvědčit návštěvníka, aby nakupoval právě u vás.

Dnes panuje obrovská obsahová konkurence a proto vše, co publikujete, musí být prvotřídní. Prakticky už všechno bylo napsáno a vaším úkolem je napsat něco lépe.

6) Dejte možnost registrace na více místech

Pokud se může návštěvník registrovat na postranním panelu …

v komentářích …

spodní liště …

v textu článku …

na samostatné stránce …

to vše zvyšuje šanci, že se stane odběratelem.

A navíc, pokud sám projeví zájem, nemusí registraci hledat někde schovanou v menu.

7) Odstraňte všechny nepotřebné pole

Pravidelně vidíme, že kontaktní formuláře vyžadují víc než 20 různých dat při jednoduché registraci. Jméno, příjmení, adresu, telefon, email, název společnosti atd.

Skutečně to všechno potřebujete při registraci? Absolutně ne.

Právě naopak: podle statistik každé pole navíc v průměru o 5-10% sníží počet lidí, kteří formulář vyplní a kontaktují vás (nebo se zaregistrují).

Nikomu se nechce pracovat a dlouhý formulář křičí z dálky, že nám ukradne 10 minut života.

Zhotovte formulář, jehož vyplnění snížíte na nejmenší možnou míru.

A věřte mi, všechna data můžete vyžádat později – cílem je získat minimální závazek (pokud se tak děje, pak budou rádi reagovat na váš follow-up email, ve kterém si vyžádáte další informace).

Ideální forma je vyžádat si jen e-mailovou adresu.

Myslíte si, že opravdu potřebujete nějaké jméno? Samozřejmě, že nepotřebujete (později můžete o něj požádat, ale tak, abyste je neznepokojily tím, že na jméno a příjmení máte samostatné pole).

8) Formulář musí být jednoznačný

Žádné hledání, žádné řešení rébusů.

Formulář musí být jednoznačný, zájemce musí přesně vědět, co má udělat a co za svou mini transakci dostane. Odlište ho barevnou kombinací, případně ohraničením.

9) Použijte sílu davu

Stalo se vám někdy, že jste se rozhodli poslechnout nějakou skladbu jen proto „že, když ji tolik lidí poslouchá, asi bude dobrá“?

Možná, že jste šli na film jen proto, „že každý jen o něm vypráví“?

Nebo ze dvou neznámých sýrů jste si vybrali ten, který mělo v košíku více kupujících?

Jsem si jistý, že už jste se rozhodovali na základě toho, že jiní lidé už podobné rozhodnutí učinili.

Takový krok se nazývá sociální potvrzení, a právě proto má tak velkou moc, protože dává pocit bezpečí. Pokud se pro něco rozhodlo mnoho lidí, tak máme pocit, že se pro to můžeme i my bezpečně rozhodnout.

Zdá se to být dobré rozhodnutí. Odzkoušená volba.

Samozřejmě, že čas od času uděláme špatné rozhodnutí, a jsme si vědomi, že dav není neomylný (ba právě naopak!).

Nicméně můžete využít toto: například napište „připojte se k 1234 odběratelům“.

Koneckonců, to potvrzuje, že přece jen dáváte něco hodnotného, ​​kdy se tolik lidí přihlásilo…

a navíc, návštěvník si to v žádném případě nechce nechat ujít.

10) Pop-up a exit pop-up

Legendární nenáviděné pop-up okno.

Kdo z nás ho má rád?

Situace je však taková, že obvykle zvyšuje počet přihlášení. K tomu je však třeba, aby vaše stránka byla důvěryhodná, hodnotu dárku jasně komunikována a do pop-up okna musíte vložit nejpřesvědčivější marketingový text.

Pop-up vzhled můžete nastavit tak, že má vyskočit ihned při načítání stránky, nebo jen po určitém pohybu na stránce (nebo po určitém čase pobytu čtenáře na stránce).

Exit pop-up vyskočí při úmyslu opustit stránku a je navržen tak, aby odcházejícího čtenáře zadržel na našem webu pomocí nadmíru zajímavé nabídky.

V každém případě je nejdůležitější testování.

Pokud zjistíte, že míra odchodů výrazně vyskočí a všichni pop-up nenávidí, tak jej ihned zrušte. Pokud však funguje, a čtenáři reagují pozitivně, pak získáte spoustu dalších nových členů do vaší emailové databázi.

11) Zhotovte speciální stránku výhradně pro registraci ( „squeeze page“)

Na této stránce je jediným účelem získání emailové adresy.

Ve srovnání s bočním panelem nebo dalšími místy máte mnohem více prostoru pro argumentaci.

Největší výhodou této samostatné stránky je to, že ji můžete přímo umístit do své reklamy (přihlašovací banner v postranním panelu je dost těžké inzerovat :-D).

A bod 12 by mohl být, že občas upozorňujete čtenář k přihlášení na váš newsletter, protože to stojí za to. To je to, co budu dělat teď právě teď: podívejte se, jaké posíláme informace a pokud se vám líbí, můžete se zaregistrovat.

Napsat komentář