Začněte slovíčkem PROČ! (Free)

(Recenze bez affiliate odkazů, v článku nejsou použity placené odkazy)

“Nepřijímejte nikoho pro jeho znalosti, ale pro jeho přístup. Znalosti se dají kdykoliv doučit.“  SINEK Simon: Začnete s PROČ

Co však potřebujete k tomu, abyste získali i bohatství i úspěch?

„Zajímá vás, jak to udělali ti, kteří to už dosáhli?“

SINEK Simon tuto otázku podrobně rozebírá ve svém bestselleru, který je skutečnou perlou v motivační literatuře. “Začnete s PROČ” můžete částečně ochutnat iv jeho úspěšném TED videu. Tajemství úspěchu vysvětluje množstvím živých příkladů a jde neskutečně do hloubky. Úspěch zbavuje mystiky a přináší ho na dosah.

Velký vůdci přemýšlejí velmi podobně.
Ale úplně jinak, než průměr!
Jožko v sousedství je proto podnikatel, protože rozumí svému oboru. Vždy opravoval auta. Už jako malé dítě o tom snil. A hlavně chtěl pracovat doma – bez šéfa. Proto si udělal firmu.
Jednou se mu daří tak, jednou onak. Na otázku, proč to dělá, odpoví: No přece pro peníze. Pokud pracuje sám, tak je to ještě v pořádku. Pro jeho zaměstnanců to však určitě nebude motivace, aby Jozef měl peníze. Najme ne pokud mají fixní plat a nemají podíl na zvýšených příjmech.
A jak vám odpoví velký vůdci, vynálezci, experti? Co vám odpoví, proč dělají to, co dělají?

„Určitě to nebudou peníze, to je jisté!“

Bratři Wrightové nechtěli mít hodně peněz. Pracovali na svém snu. Věřili v to, že jsou schopni vyrobit stroj, který dokáže létat. Měli nedostatek peněz, omezené možnosti a přece to dokázali. Ne kvůli penězům ale kvůli svému snu.
Ani ti, kteří jim pomáhali, to nedělali kvůli penězům. Dělali to pro společný sen. Bratři Wrightovi perfektně popsali své “PROČ” a proto se k nim přidali. Věřili bratrem Wrightová, věřili v jejich sen.
Podstata je v dokonale pochopitelném a dobře komunikování “PROČ”: PROČ dělám to, co dělám? Proč každý den?

PROČ?
Protože lidé si nekupují věc, ale “cíl”. Vybírají si podle toho, co jim je blízké. Co se jim podobá. Zvolí si životní styl nebo firmu podle toho, co jim sedí. Rozhodují se podle víry – emočně.
Pokud tedy firma dobře komunikuje to co dělá a proč to dělá, tak si ji najdou lidé s podobnými cíli. A jedno obrovské PLUS! Pokud se pevně bude držet svého PROČ – tak jí zůstanou nadosmrti věrní! Konkurence se může jakkoliv snažit, nepodaří se je odlákat od “SVÉ” firmy. Je to ZNAČKA. Mnohem více než firma, mnohem více než produkt, který prodává.
Pokud podnikáte, nutně potřebujete vědět “PROČ”? Musíte znát odpověď na tuto otázku: Proč to děláte, nejen co děláte a jak to děláte …
Pokud nebudete znát tuto odpověď, nikdy nevybudujete úspěšnou firmu. Společnost potřebuje lidi, kteří dokáží inspirovat, stanovovat cíle. Také potřebuje lidi, kteří tyto cíle realizují. A VY se musíte rozhodnout, do které skupiny chcete patřit …
Vůdce? Zaměstnanec?

Co je vlastně úspěch?
V knize je jedna část, která mě docela ohromila. Simon SINEK zde vypráví, jak se zúčastnil jedné konference pro TOP (a samozřejmě nejbohatších) podnikatelů USA. Zazněla tam otázka, že kdo dosáhl své finanční cíle v loňském roce, ať zvedne ruku. 80% rukou se zvedlo. SUPER, a kdo se cítí po minulém roce úspěšný? Zvedlo se pouze 20% rukou …
Z toho vyplývá, že úspěch je něco nedefinovatelné. Je to pocit a nedá se měřit penězi.

Toť otázka: Co je potřeba k tomu, abychom shromažďovat jen peníze, ale měli ze sebe i dobrý pocit?
Simon SINEK dává odpověď i na tuto otázku. Asi nás nepřekvapí, že i zde je podstata v PROČ.
Proč to děláte, proč pracujete? Pro peníze nebo máte nějaký vyšší cíl? Pokud opravujete auta, děláte to proto, aby jezdilo bezpečně a spolehlivě nebo jen proto, abyste za práci dostali zaplaceno?
Co je pro vás cíl?
Co je vaše “PROČ”?
Spokojenost se nedá měřit penězi. Proto svůj cíl nemůžete stanovit na základě peněz, ale na základě toho, co chcete VY dávat. Jakou HODNOTU, která je důležitá. (Pro vás ale nejen pro vás …)

A to nejdůležitější: Už nikdy z ní nemůžete vzít svůj zrak!
Simon SINEK nemluví do větru. Nepoužívá velká slova. Žádné ohromující prohlášení. Jen příklady a fakta. Najdete zde množství myšlenek o budování důvěry, získávání zákazníků, budování vnitřní hodnoty firmy a o její skutečné esenci.
Jednoduše, srozumitelně, bez jakéhokoliv patosu. A přece se jedná o ojedinělou knihu, která dokonale spojuje firemní marketing se strategickým managementem a jedincova vnitřní motivací. Čtenář zde najde jednoduché a dobře fungující postupy. Získá přístup k tajemství ÚSPĚCHU.
“Energie motivuje, ale charisma inspiruje. Energie je snadno pochopitelná, snadno měřitelná a snadno duplikovatelná. Charisma je obtížné definovat, je skoro nemožné ji změřit a nedá se uchytit k duplikaci.”
Doporučuji tuto knihu všem, kteří to s budováním firmy myslí vážně.

Napsat komentář