Proč jsou v emailové databázi peníze
Můžete snít o tom, jaké super by bylo randit s tou sympaťáčkou od sousedního stolu, ale pokud nezvednete zadek, nezískáte od ní telefonní číslo a nepozvěte na kávu, oběd nebo jinou aktivitu, tak z randění nic nebude.
Telefonní číslo je základ začátku vztahu.
Na Internetu je to obdobné.
Pokud máte email na zájemce, máte možnost připomenout se – zaklepat na dveře – poslat mu email.
Už nějakých 10 let stále čtu, že email marketing je mrtvý.
Jednou ho zabil Facebook, jednou Pinterest, jednou Boti.
Ale on si vesele žije. Důkazem jsou naše přeplněné emailové schránky vyžádanými ale i někdy nevyžádanými zprávami.
Email stále žije a přináší peníze
Před nedávnem jsem četl zajímavou studii, která mimo jiné zmiňovala zajímavý pokus velkoobchodu s počítačovými komponenty.
Ve své emailové databázi měli 2000 kontaktů na své odběratele a rozhodli se během 1 měsíce jim nic neposlat. Skutečně ani jeden email. Žádné info o novinkách, žádná akce, žádné info o novém článku na blogu.
Výsledek byl hrozivý.
V ten měsíc jim o 30% klesly tržby.
Ztráta 30% jen proto, že přestaly „otravovat“ odběratele svými emaily.
Pokus rychle ukončili a následující měsíc se tvrdě snažili tuto ztrátu kompenzovat.
Mám velké obavy, že pokud z nějakého důvodu jednou skutečně email marketing zemře, tak to otřese základy internetového podnikání.
Jak můžeme mi, malí internetoví podnikatelé využít tuto sílu emailu?
Jednoduše tak, že poskládáte email marketingový minisystém a vložíte ho do vašeho Automatu Na Peníze.
Zde stojíme před dvěma výzvami:
Jaký program použít k odesílání emailů?
Jaké emaily posílat, když mě nic nenapadá?
První výzvu si můžete rychle odškrtnout, protože vám dám odkaz na vynikající email-marketingový software – MailerLite.
Netvrdím, že to je nejlepší taková služba na Internetu, ale na naši práci je dostatečný až-až.
Má obrovskou výhodu, že je do 1000 kontaktů zdarma a to zdarma se všemi funkcemi.
Až dosáhnete takový příjem, že si budete moci dovolit za něco jiného pravidelně platit 20 nebo 100 € měsíčně, tak pak můžete začít pokukovat po nějakých supr/čupr fičurách.
MailerLite má všechny pro nás potřebné základní funkce: spravuje nové kontakty, řadí kontakty do skupin, dokáže vyslat samostatný dopis ale i automatizovanou sérii přesně podle nastaveného harmonogramu.
A je hlavně jednoduchý, co se o jiných ne vždy dá říci.
V OnlineStart Akademii najdete kompletní návod, jak tento email-responder pracuje a jak si zhotovit automatické emailové série.
A jak vyřešit problém: O čem mám posílat emaily?
Vždy o tom, co je pro váš kontakt zajímavé.
Info o novinkách z vaší oblasti, dobré rady, návody.
Jděte do své schránky a podívejte se, kdo vám posílá emaily, které čtete jako první a nestyďte se je propracovat do své oblasti.
Žádné Ctrt + Copy, ale napsané vlastními slovy na svůj produkt.
Já při psaní emailových sérií postupuji přesně podle návodu: Jak vytvořit a prodávat svůj první infoprodukt za 30 dní, který najdete v OnlineStart akademii.
- Napíšu si názvy témat, seřadím a potom postupně sbírám podklady.
- Napíšu krátké emaily, které obsahují odkaz na článek nebo video na našem webu.
- Na webu vytvořím prázdné stránky s kopií emailu, na které odkazují emaily.
- Vytvořím v MailerLite automatickou sérii.
- Vložím texty emailů… a když mám hotové 3 články/videa, tak spustím MiniAutomat na vybranou skupinu kontaktů.
- Průběžně tvořím články nebo videa.
Pokud mám například sérii 10 emailů pravidelně rozesílané každé 3 dny, tak nečekám celý měsíc, než je vše hotovo, ale už po 3 kompletně hotových stránkách a videích startuji emailovou kampaň na podporu produktu.
Mám náskok 10 dnů před čtenáři a za ten čas dokončuji zbylé stránky a videa.
Automat se už postará o přesné zasílání emailů všem zájemcům v konkrétní databázi.
Pokud máte nějaké dotazy, neváhejte mi napsat nebo položit otázku v naší FB skupině.